BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
RainbowSword |
Geplaatst op donderdag 26 maart 2015 23:19 |
||||
Quote: Zoals in dit topic al door een lid is aangegeven, is het zuiver bepalen van het effect van downloaden inclusief ondertitelingen op verkoopcijfers van dvd's niet te bepalen. Echter kun je wel het antwoord beredeneren door een aantal vragen te stellen. 1) Had je van elke serie, die je op een andere wijze dan het kopen van de dvd of via aanbieders zoals Netflix/HBO, die je hebt gezien een dvd gekocht zonder maar hier een aflevering van gezien te hebben? Denk hierbij ook aan wat het prijskaartje is van een seizoen van een serie en of je dat financieel allemaal kunt bekostigen. 2) Had je na het zien van de serie (niet via dvd of aanbieders zoals Netflix/HBO), de behoefte om de dvd's te kopen? 3) Via het kijken van series leer je acteurs en actrices kennen. Je ziet een trailer voor een film voorbij komen met een voor jou bekende acteur/actrice erin. Verhoogt het herkennen van deze acteur/actrice jouw motivatie om deze film in de bioscoop te gaan bekijken? Ik denk dat, uitzonderingen daargelaten, de meeste mensen wel één of meer van bovenstaande vragen beantwoorden met antwoord, dat ze meer geld (dvd gekocht, bioscoop bezocht) hebben uitgegeven dan dat ze anders van plan zouden zijn. Daarmee heeft het geen negatief effect, maar juist een positief effect. Hoe meer mensen iets zien, hoe meer erover gesproken wordt, zowel op de sociale media als bijvoorbeeld bij de koffiecorner op het werk. In die zin is het een stuk mond-tot-mond reclame voor de series/netwerken en dit stimuleert ook weer verkoopcijfers. Nieuws over series lezen? http://www.seriesfeed.com/ |
||||
Razor88 |
Geplaatst op donderdag 26 maart 2015 23:24 |
||||
Ahh... Op die fiets. Ik ging er bij Teeven's uitspraak altijd vanuit dat hij het daadwerkelijk illegaal wilde maken (strafrechtelijk dus, vooral aangezien hij de staatssecretaris van justitie was). Nou moet ik ook toegeven dat mijn verstand van burgerlijk recht enigzins beperkt is... Heb een Bachelor Internationaal & Europees Recht en een Master Strafrecht & Criminologie Razor88 wijzigde dit bericht op 26-03-2015 om 23:28, totaal 1 keer bewerkt 'Fight the good with the bad and the bad with the worse' |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 26 maart 2015 23:44 |
||||
Zit ik hier op bierdopje? |
||||
Grovo |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 00:30 |
||||
@RievandeBuggys: Sorry maar als je groenten kweekt en je schenkt die gratis weg, dan zal de boerenbond je vervolgen omdat je schade toebrengt aan de boeren. En als je er geld voor vraagt ben je in het zwart bezig. ;-) |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 06:30 |
||||
Er zijn onafhankelijke onderzoeken gebeurd in Zwitserland (En Nederland en Denemarken??? dacht ik) en die toonden net aan dat mensen die 'illegaal' donwnloaden net de mensen zijn die het meest uitgeven aan media en cultuur. amsterdammertje wijzigde dit bericht op 27-03-2015 om 07:42, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
vaantje1 |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 10:32 |
||||
Quote: Dat is juist het vervelende. Iedereen verwachte dat het in het strafrecht zou komen. De minister moest als toezegging aan de kamer beloven dat individuele personen niet aangeklaagd zouden worden door stichtingen als Brein voor het in kleine hoeveelheden downloaden. (jammer genoeg werd er geen definitie gegeven voor het begrip "kleine hoeveelheid".) Dit omdat de eisen onredelijk hoog zijn bij civiel recht. vaantje1 wijzigde dit bericht op 27-03-2015 om 10:35, totaal 1 keer bewerkt |
||||
dicko |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 18:14 |
||||
Quote: Ik ben beduidend zinniger tekst van je gewend, Rie Je bent toch niet van het type Bush (als je niet blind achter mij aanloopt ben je een tegenstander)? Quote: Zal het nog één keer uitleggen, met een voorbeeld. Aan het eind van de maand heb ik 25 euro over en twijfel wat te doen. Een DVD / BR van de hitserie NAIS kopen of drie kratten bier. Omdat mijn Engels slecht is wil ik graag de DVD / BR, omdat die ondertiteld zijn. Dan bedenk ik me dat ene Ron van de Baggy's ondertitels van de afleveringen van NAIS deelt via internet. Amai, dan kan ik dus de series downloaden via torrent of usenet, en de vertaling van Ron erbij zoeken. Mijn besluit: ik koop geen DVD maar de drie kratjes bier, en download de afleveringen + ondertitels. Waren er geen gratis ondertitels geweest dan had ik wel de DVD gekocht. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf ook niet bedacht hebt... |
||||
dicko |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 18:14 |
||||
Quote: Het heeft ook wel een (klein) voordeel: je krijgt bij veroordeling geen strafblad. . Quote: Ik doe 'zo negatief' omdat de kans op succes ten opzichte van anderhalf jaar geleden naar mijn inschatting met 80% gedaald is. Zie mijn eerdere bericht: bewijslast en downloaden is nu illegaal. |
||||
masterbreel |
Geplaatst op vrijdag 27 maart 2015 19:38 |
||||
Newscrew
Quote: Je weet natuurlijk zelf ook dat het nonsens is. Enig serie kijker die houdt van goede NL subs, pakt die van jou Rie. |
||||
cjastriker |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 10:42 |
||||
@RievandeBuggys The past has gone, the future is yet to be so there is only the present |
||||
Razor88 |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 11:30 |
||||
Dat is natuurlijk geen chantage, maar geld vragen voor geleverde diensten. Echter is een verdienmodel op basis van fansubs niet een heel handig idee als je de status van hobbyvertaler wilt behouden 'Fight the good with the bad and the bad with the worse' |
||||
fantagezicht |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 13:42 |
||||
Er zijn veel mensen die series van het net downloaden maar er zijn er ook genoeg die downloaden via itunes er ervoor betalen, dus dat een ondertitel altijd gebruikt wordt voor illegaal gedownloade afleveringen is de grootste onzin. Klasse Bal Henk ! |
||||
dicko |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 14:48 |
||||
Quote: Niemand heeft gezegd of gesuggereerd dat "een ondertitel altijd gebruikt wordt voor illegaal gedownloade afleveringen", dus je bent zelf degene die onzin post. Maar het aantal uit Nederland dat idd de series koopt bij itunes moet je wel in verhouding zien tot het total aantal NL gebruikers van de itunes downloads (die dus niet gekocht hebben). En dan heb je het over peanuts: niet realistisch om daar rekening mee te houden. Regels zijn niet gemaakt om iedereen altijd onder alle omstandigheden maximaal gelijk te behandelen. Doven en slechthorenden hebben soms gewoon pech. Net als blinden die willen autorijden (of blinden dei series willen kijken!), of 80-jarigen die nog een kind willen, etc. Dat argument van één op de duizend er steeds bijslepen maakt de zaak ontzettend zwak. En ja, je hebt helemaal gelijk dat er vast ergens een dove zal zijn die ermee geholpen is. En nee, er is geen rechter die die ene dove als argument serieus gaat nemen. Verzin dus iets zinnigers wanneer je denkt ten strijde te kunnen trekken tegen brein... |
||||
cjastriker |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 14:48 |
||||
Gebruiken doven en slechthorende meestal geen speciale ondertitels? En dit is een oprechte vraag waar ik het antwoord niet op weet. The past has gone, the future is yet to be so there is only the present |
||||
rustige |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 15:18 |
||||
En wat met de series die op DVD verschijnen zonder ondertitels in NL? |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 15:46 |
||||
Nee dat mag dus ook niet. amsterdammertje wijzigde dit bericht op 28-03-2015 om 15:50, totaal 2 keer bewerkt |
||||
rustige |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 15:53 |
||||
Onbegrijpelijk. Iets maken dat zelfs door de uitgevers niet wordt aangeboden en dan strafbaar!! De wereld op zijn kop |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 16:01 |
||||
Precies! Daar gaat het dus om. |
||||
rustige |
Geplaatst op zaterdag 28 maart 2015 16:53 |
||||
Quote: Dat bedoel ik dan ook... regels die totaal geen wal of kant raken.Mensen toch waar gaat dat heen met onze maatschappij, met zijn regeltjes en verboden dingen. Verboden om..., als het zelfs niet legaal kan.. onbegrijpelijk |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 11:27 |
||||
Sja, zo liggen de zaken echter wel. |
||||
dicko |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 12:13 |
||||
Vergelijk het eens met dat jij een huis hebt dat je zelf niet gebruikt, of een auto. Dan heb je toch ook het recht om zelf te bepalen wat je ermee doet? |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 12:20 |
||||
Dan vergeet je even voor de duidelijkheid dat er toestemming is gevraagd, waar dus geen antwoord op komt. Hoe dan ook, je kunt geen kant op. |
||||
Razor88 |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 12:31 |
||||
Quote: En als je geen antwoord geeft dan betekent dat niet dat die persoon in jouw huis kan gaan wonen natuurlijk... Razor88 wijzigde dit bericht op 29-03-2015 om 12:36, totaal 2 keer bewerkt 'Fight the good with the bad and the bad with the worse' |
||||
Dovenetel |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 12:54 |
||||
----- Dovenetel wijzigde dit bericht op 05-07-2015 om 20:52, totaal 5 keer bewerkt |
||||
dicko |
Geplaatst op zondag 29 maart 2015 13:07 |
||||
Wie zegt dan dat een vertaler steelt? |
||||
|