BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Tom |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 08:21 |
||||
Spannend! Veel beterschap met je verdere herstel, Nathalie Refresh your Bierdopje experience with Material Design! http://www.bierdopje.com/forum/algemeen-developers/topic/19669--Thema--Bierdopje-meets-Material-Design |
||||
wijnglas |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 13:10 |
||||
Ik las op twitter van stichting Brein dat de uitspraak is uitgesteld tot eind januari 2017. |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 14:17 |
||||
Quote: Ah... wij weten nog van niets. Maar zou maar zo kunnen hoor. Greetzzz, Nathalie |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 14:30 |
||||
Beste allemaal, |
||||
Joeri93 |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 14:44 |
||||
Ongelofelijk! Nog langer wachten... |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 15:01 |
||||
Brein heeft weer gereageerd en een bericht op hun website geplaatst. |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 15:02 |
||||
Blijkbaar is de zaak nog niet zo kant en klaar als Brein doet voorkomen. |
||||
Tom |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 15:36 |
||||
Ongelooflijk dit... Refresh your Bierdopje experience with Material Design! http://www.bierdopje.com/forum/algemeen-developers/topic/19669--Thema--Bierdopje-meets-Material-Design |
||||
avanoers |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 16:33 |
||||
Volgens mij gewoon tactiek van brein om de zaak zo lang mogelijk aan te houden. Zou er niet raar van opkijken als brein achter de schermen aan de touwtjes trek. Verslaafd aan WEB DL/BluRay versies. Heb nu al ruim 26 TB. |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op woensdag 14 december 2016 16:43 |
||||
Dit heeft niets met Brein te maken, maar met de rechter die of er nog niet uit is, of nog geen tijd heeft gehad om een uitspraak te doen. |
||||
BadHorsie |
Geplaatst op donderdag 15 december 2016 14:42 |
||||
Quote: Ja het is typisch Brein om overal "illegaal" voor te zetten, dat deden ze ook al toen downloaden nog legaal was. Criminaliseren heet dat. Nu draaien ze het zo, om de ondertitels vooral maar te koppelen aan "illegaal gebruik". Quote: |
||||
Poebie |
Geplaatst op donderdag 15 december 2016 15:03 |
||||
Quote: Ja.. dat dus... Dus... om even in hun redenering te blijven: Poebie laat beslag leggen op de vieze vette dikke auto van meneer Tim Kuik want deze kan harder dan de maximale snelheid van 130 op de snelwegen en daarmee is vast komen te staan dat door gebruik van een vieze vette dikke auto "ALTIJD" te hard mee te gereden wordt, wat illegaal is. Oh.. en een rekening van 1500 euro voor gemaakte kosten door het plaatsen van dit bericht. Of zeg ik nu iets vreemds? Greetzzz Nathalie |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op donderdag 15 december 2016 15:25 |
||||
Dat dus... amsterdammertje wijzigde dit bericht op 15-12-2016 om 15:26, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
ovide |
Geplaatst op donderdag 15 december 2016 22:02 |
||||
Quote: O daar gaat dus de schikkingsbedrag van 7.500,- euro of meer heen, naar de bekeuringen die hij maakt. Weet we wel eens wat er gebeurd met schikkingsbedrag daar van word er niks van bekent gemaakt. ovide wijzigde dit bericht op 15-12-2016 om 22:02, totaal 1 keer bewerkt Geduld is een schone zaak. Wie rustig afwacht wordt beloond. |
||||
wijnglas |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 08:03 |
||||
Laten we hopen dat vandaag de rechter eindelijk uitspraak doet in deze kwestie. En dat hij stichting Brein op de vingers tik. |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 08:55 |
||||
Dubbel amsterdammertje wijzigde dit bericht op 25-01-2017 om 08:57, totaal 1 keer bewerkt |
||||
amsterdammertje |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 08:56 |
||||
Quote: |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 10:10 |
||||
Quote: Dat hopen wij allemaal uiteraard. Echter zal vandaag het vonnis moeten zijn. Of deze zal worden uitgesproken of (wederom) wordt uitgesteld, zal morgen pas aan ons bekend gemaakt worden. (uitzondering daargelaten) Greetzzz, Nathalie |
||||
sirmike |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 10:36 |
||||
Quote: hierin doet stichtingbrein al veel eerder uitspraak via hun site. |
||||
sirmike |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 11:09 |
||||
Quote: hierin doet stichtingbrein al veel eerder uitspraak via hun site. |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 13:08 |
||||
Quote: Na het opnieuw bekijken van de website van Stichting Brein, kan ik concluderen dat er nog geen uitspraak hiervan op hun website staat vermeld vandaag 25 januari 2017 14:06 uur. Ook hebben wij van onze advocaat nog niets vernomen. Greetzzz, Nathalie |
||||
philips030 |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 13:47 |
||||
Edit: nvm. philips030 wijzigde dit bericht op 25-01-2017 om 13:59, totaal 3 keer bewerkt |
||||
wijnglas |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 14:28 |
||||
Op twitteraccount Stichting Brein staat "Vonnis mbt ondertitelaars nu 8 maart." wijnglas wijzigde dit bericht op 25-01-2017 om 14:28, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 14:35 |
||||
Wederom blijkt Stichting Brein niet te kunnen wachten tot deze mededeling officieel bekend gemaakt word. Daarnaast is hun eigen website nog niet aangepast. |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op woensdag 25 januari 2017 18:52 |
||||
Quote: Dat zou me niets verbazen. Op een ander topic hier heb ik geprobeerd om uit te leggen hoe lastig het is. Als BREIN stelt dat je voor het maken van een vertaling (een boek, een liedje, de ondertitels van een TV serie: maakt niet uit wat het is), dat je dan ALTIJD toestemming nodig hebt van de auteursrechthebbende(n). Dat is klinkklare onzin en daar zijn wagonladingen bewijs voor te leveren. Ik zal er ééntje geven: op alle middelbare scholen van Nederland moeten scholieren vertalingen maken. Dat is gewoon onderdeel van de lesmethode. Dat moet zelfs bij het landelijk centraal schriftelijk examen, dus als de redering van BREIN juist zou zijn, zouden alle scholen van Nederland plus de Nederlandse regering strafbaar zijn. Dat is niet zo. BREIN sleept de regering ook niet voor de rechter. Dat zegt genoeg en een rechter zou dat moeten begrijpen. Dit deel van het auteursrecht heet het "oorspronkelijkheidsrecht". Natuurlijk is de bedenker van een tekst de auteursrechthebbende, maar dat recht wordt begrensd door wat die auteur heeft gedaan. Voorbeeld: ik ben Nederlander en ik heb een Nederlands gedichtje bedacht. Prachtig. Dáárover ben ik auteursrechthebbende. Maar ik beheers het Russisch niet. Een Russische vertaling kan ik niet maken, dus daarover kan ik het auteursrecht niet hebben. En dan bedoel ik auteursrecht in de zin van "het oorspronkelijkheidsrecht": omdat ik de Russische taal niet beheers kan ik nooit en te nimmer het oorspronkelijkheidsrecht bezitten op de Russische vertaling. Mensen die het auteursrecht niet (of onvoldoende) snappen, zeggen dan (véél te kort door de bocht) dat de Nederlandse zin is "Er staat een paard in de gang" en dat er in het Russisch precies hetzelfde staat. Misschien wel. Misschien niet. Want zolang je het Russisch niet beheerst, kun je daar niet over oordelen. Misschien staat er in het Russisch: "Er ligt een konijn in het bad". En ook dat is niet belangrijk, want zolang ik het Russisch niet beheers, kan ik nooit en te nimmer (een goede of foute) Russische vertaling maken en daarom is de stelling van BREIN (vanuit het oorspronkelijkheidsrecht gezien) pertinent onjuist. Tweede voorbeeld: hoe talloos veel miljoenen mensen hebben vertalingen gemaakt van (zinsnedes uit) gedichten en liedjes en boeken en opgeschreven in poëzie albums en dagboeken? Als je dat over de hele wereld bij elkaar optelt, dan kom je op talloos veel miljarden terecht. Zijn al die mensen strafbaar? Natuurlijk niet. Een rechter snapt dat ook. Het wordt nu iets meer ingewikkeld omdat het auteursrecht ook een tweede kant kent, en dat is het "exploitatierecht". Mensen (en bedrijven) willen auteursrechtelijk beschermd zijn, omdat ze met datgene wat ze bedacht hebben (een boek, een CD, een TV film enz.) geld willen verdienen. Dat is heel logisch, want als jij ergens in geïnvesteerd hebt en iemand anders maakt een (illegale) kopie en verdient er dan ook aan zonder mee gedeeld te hebben in die investeringen, dan ben je heel erg oneerlijk bezig (wel de lusten en niet de lasten). Auteursrecht is er vooral op gericht om dit soort praktijken de kop in te drukken. Dit is doodgewoon strafbaar. In de casus versus SLOV heeft BREIN in dit opzicht twee problemen. Het eerste is dat er op de website van Bierdopje geen enkele illegale kopie van wat dan ook te vinden is. Er wordt NIETS auteursrechterlijk beschermds gekopieerd. Echt helemaal niets. Ten tweede is er niets te vinden (ook niet indirect via webvertising) dat op geldelijk gewin van de kant van Bierdopje wijst. Bierdopje drijft er geen enkel handeltje mee. Ook dat staat onomstotelijk vast. Elke rechter zou dat moeten begrijpen. Juridisch moet je de vertalingen van ondertitels dus gewoon zien als een hobby en de site van Bierdopje als een verzamelplaats van hobbyisten. In plaats van een dagboek met pen op papier, is het nu een "community" van dagboeken digitaal online. Technisch werkt het inderdaad iets anders dan in 1913, maar juridisch hebben we het over hetzelfde. Wanneer die ondertitels vervolgens (door downloaders) gebruikt worden voor illegaal verkregen kopieën, is (uiteraard) iets wat je Bierdopje niet aan mag rekenen. Dan moet je de mensen aanpakken, die illegale kopieën verkrijgen en niet Bierdopje. Juridisch staat Bierdopje (zo bezien) in precies dezelfde schoenen als de Internet providers met de Pirate Bay: er wordt toegang verschaft (de providers). In het geval van Bierdopje: er wordt privé materiaal toegankelijk gemaakt. Wat een gebruiker daar vervolgens mee doet, is zijn\haar eigen verantwoordelijkheid. Het is precies zoals iemand anders hiervoor ook al zei: het verkopen\verhuren\beschikbaar geven van een Ferrari is niet strafbaar. Het rijden over de A2 met een snelheid van 300 km. per uur is wél strafbaar en in een Ferrari kan dat. Wanneer dat gebeurt, dan moet je de overtreder aanpakken en niet Ferrari. En dat geldt voor alles. Wanneer iemand dronken achter het stuur opgepakt wordt, gaan Justitie NIET achter GALL & GALL aan... Idem dito met BREIN versus SLOV: Bierdopje zet NIETS illegaals op Internet en heeft er ook geen enkel winst oogmerk bij. Compleet NIET strafbaar. Wat anderen daar mee doen (zoals dat te hard rijden in die Ferrari) mag je Bierdopje niet aanrekenen, want Bierdopje adviseert op haar website NIET om je illegaal te gedragen. Dat uitstel iedere keer, begrijp ik wel. Die rechter snapt dondersgoed dat SLOV inhoudelijk een casus heeft, waar BREIN op stuk loopt. De redeneringen van BREIN deugen namelijk niet. Ze deugen inhoudelijk niet en ze deugen juridisch niet. De rechter heeft dus géén stok om de hond te slaan. Tegelijkertijd is deze rechter kennelijk (helaas) gevoelig voor wat hij/zij in de kranten leest en dat er illegaal gedownload wordt en dat daar iets tegen gedaan moet worden en blah blah blah..... Misschien is dat zo. Misschien ook niet. Ik kan daar niet over oordelen. Ik denk dat BREIN daar ook niet gefundeerd over kan oordelen. BREIN roept heel veel, maar onderbouwt nauwelijks iets. Daarom is het een belangenorganisatie. Het is géén "waarheidsvinder" (zoals een rechter). En wat 100 procent zeker is, dat is dat de rechter zelf daar ook niet over kan oordelen. Maar die rechter HOEFT daar ook helemaal niet over te oordelen. Die rechter moet namelijk enkel en alleen oordelen over de onderhavige casus en verder niks. Deze rechter begrijpt dondersgoed dat BREIN in deze casus geen poot heeft om op te staan, maar is héél erg gevoelig voor de belangen waar BREIN voor staat(klopt: dat is klasse justitie). En als een rechter niet weet hoe je de ene partij in het gelijk kunt stellen (terwijl de andere partij gelijk heeft), dan ga je tijd rekken. Erg doorzichtig allemaal. In de tussentijd zie ik dat de Bierdopje community aan het overlijden is. Erg triest, want het was een mooi initiatief. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
|