Forum > Developers > Auto sub download scriptje
|
|
Pagina 15 van de 41
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
StephanvP schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:16:
als ik versie 4.1 upload in zijn orginele vorm, dan loopt het script niet en geeft het geen output naar de opgegeven logfile
Heb alleen de config alsvolgt aangepast:
[config]
rootpath = /volume1/video/Series
fallbacktoeng = False
subeng = en
subnl = nl
logfile = /volume1/scripts/logs/AutoSubService.log
postprocesscmd = python2 ExamplePostProcess.py
[logfile]
loglevel = debug
lognum = 3
logsize = 1000000
loglevelconsole = error
[skipshow]
[namemapping]
In bierdopje.py heb ik alleen mijn eigen api key ingezet
Er wordt nu helaas niks gedownload en er wordt ook geen logfile aangemaakt.
Geen idee wat ik verkeerd doe.
Oude script maar even teruggezet en deze draait gelijk weer als een zonnetje. |
Je moet iets meer informatie geven, hier kan ik niet veel mee.
De API sleutel veranderen is trouwens niet de bedoeling, het is een API sleutel voor de applicatie en niet voor jouw persoonlijk.
geef mij de exacte commando's hoe jij het script aanroept. Bij ziet dat er zo uit bijvoorbeeld:
Code (php):
1 2 3 4 5 6 7 8 |
[me@MePC ~]$ cd SyncDir/pythonprojects/Test/ [me@MePC Test]$ ls AutoSub.py config.properties Helpers.py main.py README.txt AutoSub_v041.zip Config.py Helpers.pyc Bierdopje.py Config.pyc library Bierdopje.pyc Db.py LocalDisk.py changelog.txt ExamplePostProcess.py LocalDisk.pyc [me@MePC Test]$ python2 AutoSub.py
|
Vervolgens kan ik de log gewoon vinden.
Probeer ook eens loglevelconsole op debug te zetten, kijken of je dan wel output krijgt.
@zeroday M1ntje had voor googlecode gekozen, wat zijn de voordelen van github tegen over googlecode?
Met de rest van de zaken ben ik het zeker eens. Op de to-do-list gezet. config.properties in source plaatsen. Ik ga de notificatie zo snel mogelijk echt intergeren in de applicatie, wat ik jullie nu heb aangeboden is een snelle oplossing voor twitter en growl (gebruik nu twitter zelf ook en het werk perfect) en gelijk voor mezelf de informatie opgedaan om het straks in de applicatie te intergreren..
<removed>
|
|
|
@zeronix
Verzoek of Feature request.
Die elke 8 uur dat hij de API uitzoekt zit daar enige random in?
Als veel gebruikers deze (mooie) applicatie(naar mijn idee) gaan gebruiken, en ze hebben opgestart als er een nieuwe update is willen we(als gebruiker) geen overload van dezelfde api key op de Bierdopje server(s).
Met het random bedoel ik als voorbeeld 8+uur +(random waarde in minuten)
Nog een andere Feature Request, kunnen de bierdopje ID's ergens worden gecached?, ik merkte dat er nog veel handmatig moet worden toegevoegd in de config.properties in de mapping settings.
Al met al vind ik deze applicatie auto-sub nog de snelste, en ben er erg tevreden mee, ik hoop echter dat de api key(mogelijk kun je deze ook coderen met een hash algoritme of zo, zodat hij niet normaal is uit te lezen). Dit om te voorkomen dat andere gebruikers(ik geloof niet dat developers dit zullen doen) deze key misbruiken.
Helaas heb ik een van de eerste applicatie's periscope meegemaakt en hoop dat dit niet terugkeert!
Ik heb ook nog een verzoek aan Bierdopje developers, kunnen jullie het mogelijk maken dat er hash/md5 whatever encrypted keys zijn voor gebruikers van applicaties zoals auto-sub. Dit om duidelijk te kunnen zien welke de dev's zijn en de gebruikers? dank U!.
Netfreak wijzigde dit bericht op 31-01-2012 om 23:19, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@netfreak die 8 uur is random, aangezien elke user de applicatie om een andere tijd start. Stel ik start hem nu 0:28, gaat hij weer de api lastig vallen over 8 uur dus om 8:28.
En ik heb werkelijk geen idee hoe ik de API sleutel zo in de python code kan zetten zodat de gebruiker hem niet kan aanpassen...
<removed>
|
|
|
De postprocessing ziet er mooi uit!
Straks een kijken of ik tijd heb om het te testen en mail eraan toe te voegen
Hoezo wordt postprocessing niet gestart bij een error? Wil toch ook graag weten als er iets fout gaat? Misschien is het dan ook mogelijk om een notify-level in te stellen zodat je kunt kiezen of je de errors ook te zien wilt krijgen.
@zyronix hoezo gaat er een overstap gemaakt worden naar sql ipv python dicts? Zoveel wordt er toch niet bewaard en zoals je al aangaf gebruikt mysql nogal veel geheugen.
|
|
|
@bad_my84
Postprocess is nadat het process doorlopen is. Oftewel als alles gelukt is. Stel het downloaden mislukt van sabnzb. Wil je dan dan toch dat ie het gaat proberen uit te pakken?
Tja, waarom sql. Voor de duidelijkheid. Het gaat hier niet om mysql maar een locale sqllite database. Het geheugen toenamen zal niet extreem zijn. Maar sql gaat doorgevoert worden om nieuwe features te kunnen implementeren.
Voorbeeld: de subtitle dexter.s01e01.DVDRip-SAINTS.srt is gedownload. Echter, deze loopt niet gelijk. Je gaat naar de webinterface van autosub, selecter de serie dexter, klikt op seizoen 1 aflevering 1. Je ziet welke (orginele) subtitle gedownload is. Je drukt op een knop. De webinterface geeft aan welke mogelijkheden er nog meer zijn op bierdopje.com. je drukt op 1 van de subtitles. Wordt automatisch gedownload en gehernoemd.
Om zo'n feature te maken moet er gegevens worden opgeslagen van alle gedownloaden subtitles. Dit kan in het geheugen, echter stel jij hebt 2000 aflevering op je HDD staan. Wil je dit allemaal in je geheugen opgeslagen hebben? Nee, deze data wordt zo af en toe aangeroepen. Het is dus geen winst om het in het geheugen op te slaan, zelf een verlies.
Samengevat, om autosub te kunnen uitbreiden met features is er een locale database nodig.
<removed>
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
sqltite is fine ;-)
en het snel kunnen selecteren van een alternatief is best wel handig heb best wel eens dat mijn subs niet sync lopen ..
|
|
|
@zeroday en dat is nog maar 1 van de features die mogelijk wordt door een database en webinterface
<removed>
|
|
|
@zyronix helemaal duidelijk! Na deze uitleg verheug ik me helemaal op de webinterface!
|
|
|
@bad_my84 ik zelf ook! Gaat alleen nog wel even duren voordat die feature, die hierboven staat, er in zit. De eerste versie van de webinterface krijgt als belangrijkste feature een shutdown knop
EDIT!:
Voor de risico nemers onder ons. Ik heb een nieuwe commit geplaatst waarin giga veel veranderd is. De code heeft nu ondersteuning voor threading. Dit is nodig voor de webinterface. Was eigenlijk van plan om dit tegelijk met de webinterface uit te brengen. Maar op deze manier heb ik een fallback point voor mezelf
Deze versie heeft 1 hele handige feature voor testers. Je kan nu een nieuw veld in de config aan maken genaamd:
Code (php):
Waardoor je niet met de hoofd api sleutel aan het testen bent. Ook kan je de file config.properties.dev aanmaken om te voorkomen dat het merge fout gaat, aangezien de repository nu ook een config.properties file heeft. Deze file wordt nog voorzien van commentaar regels zoals een standaard config file van linux machines eruit ziet. #WorkInProgress
zyronix wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 16:03, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
opgelost
StephanvP wijzigde dit bericht op 02-02-2012 om 23:31, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@stephanvP
het is me niet helemaal duidelijk
je geeft aan dat het script prima loopt met je eigen API, maar is dat dan met de nohup of is dit gewoon in je eigen omgeving?
je probleem kan zijn dat de nohub gewoonweg of niet ondersteund wordt door je device (wellicht/mogelijkheid). Daarnaast en dat probleem is hier al eens aangehaald toen ik er zelf tegenaan liep (en het is je eigen probleem), is dat als je het script op die manier uitvoert dan weet je niet vanuit welke folder het script gestart wordt. En dan denk je dat het script niet loopt.
Je kan dan beter een bin/bash shell scriptje maken waar ik hier laatst een voorbeeld van gaf. Dan zorg je eerst dat je een andere folder selecteert en vanuit die folder start je dan auto-sub want wellicht is er wel een logfile maar staat ie ergens anders
doe bijv. eens een updatedb (als je die hebt/kan draaien) en kijk met een locate [logfilenaam] waar die staat.
ikzelf gebruik niet de zip file, maar update via de repository zodat ik altijd de laatste commits kan gebruiken/testen
zeroday wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 19:31, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@zeroday
Je hoeft inmiddels niet meer een shell scriptje te hebben.
voeg onder de sectie config
Code (php):
1 |
workdir = /home/user/auto-sub
|
toe
Op me de te doe lijst staat om alle paden locatie onafhankelijk te maken. Je geeft in de config aan waar het script staat en vervolgens houdt hij hier zelf rekening mee en maakt het niet meer uit dat je het script in /root/ beijvoorbeeld start en het script in /srv/auto-sub/ staat.
@StephanvP ik vermoet dat zeroday gelijk heeft. Mocht je geen locate commando hebben. (zoals ik (a))
Code (php):
1 |
find / -name "AutoSubService.log"
|
werkt dat niet:
Code (php):
1 |
find / -name "*AutoSub*"
|
zyronix wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 20:11, totaal 3 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
opgelost
StephanvP wijzigde dit bericht op 02-02-2012 om 23:31, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Snik, bij mij is hij stuk na de update.
012-02-01 22:07:46,705 ERROR getSubLink: The server returned an error for requesthttp://www.bierdopje.com/rss/subs/nl
Traceback (most recent call last):
File "/home/henk/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 16, in __init__
self.command.run()
File "/home/henk/auto-sub/autosub/checkRss.py", line 34, in run
if not dom or len(dom.getElementsByTagName('result')) == 0:
UnboundLocalError: local variable 'dom' referenced before assignment
En de Debug;
2012-02-01 22:07:46,495 DEBUG scanDir: Finished round of local disk checking
2012-02-01 22:07:46,496 INFO AutoSub: scanDisk thread started
2012-02-01 22:07:46,497 INFO AutoSub: Starting checkRss thread
2012-02-01 22:07:46,498 DEBUG checkRSS: Starting round of RSS checking
2012-02-01 22:07:46,705 ERROR getSubLink: The server returned an error for requesthttp://www.bierdopje.com/rss/subs/nl
Op de latest Ubuntu 64 bit met Python 2.7.2+
Netfreak wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 21:11, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Zo handig dat mercurial.
Ale je terug wilt doe dan;
hg pull
hg update 74
Dan is het weer hersteld naar gisteren.
Uiteraard ga ik de laatste versie in een dev dir draaien nu :-)
@zeronix
Is het mogelijk om alle python libs welke je gebruikt in een library dir te zetten? Dit voorkomt het moeten missen van deze. SickBeard maakt hier bv gebruik van, zodat je heel weinig python packages hoeft te installeren.
Netfreak wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 21:40, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Netfreak schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:26:
Zo handig dat mercurial.
hg pull
hg update 74
@zeronix
Is het mogelijk om alle python libs welke je gebruikt in een library dir te zetten? Dit voorkomt het moeten missen van deze. SickBeard maakt hier bv gebruik van, zodat je heel weinig python packages hoeft te installeren. |
Ik begrijp je niet? AutoSub heeft helemaal geen libraries nodig omdat ik het op de sickbeard manier heb opgelost. Bij de volgende update heb je alleen cheetah nodig, net als bij sickbeard.
En de RSS feed ligt er weer uit met de zelfde foutmelding als eerst, heb gelijk een fix geschreven zodat hij er niet uitvliegt als de RSS dood is.
<removed>
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:26:
Quote:
Netfreak schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:26:
Zo handig dat mercurial.
hg pull
hg update 74
@zeronix
Is het mogelijk om alle python libs welke je gebruikt in een library dir te zetten? Dit voorkomt het moeten missen van deze. SickBeard maakt hier bv gebruik van, zodat je heel weinig python packages hoeft te installeren. |
Ik begrijp je niet? AutoSub heeft helemaal geen libraries nodig omdat ik het op de sickbeard manier heb opgelost. Bij de volgende update heb je alleen cheetah nodig, net als bij sickbeard.
En de RSS feed ligt er weer uit met de zelfde foutmelding als eerst, heb gelijk een fix geschreven zodat hij er niet uitvliegt als de RSS dood is. |
@zeronix
Ik ben geen developer.
Het was mij nog niet bekend dat je alles met de libs al duidelijk had.
De vorige opmerking van mij was een veronderstelling!
Ik waardeer het zeer dat je development tijd vrijmaakt voor auto-sub!
|
|
|
@zeronix
Wat ook anderen al hebben opgemerkt, is het mogelijk via google code om een development branche te maken zoals met github?
Met Github kies je de clone/development/master whatever en die test je dan.
Met git kan ik al aardig omgaan, ik moest wennen aan hg.
Opmerking, gebruikers van auto-sub geef alsjeblieft de foutcodes mee welke je ervaart met dit naar mijn idee mooie code
Het is gewoon zo dat developers die error codes nodig hebben, inclusief je systeem eigenschappen, zoals Python versie etc.
Netfreak wijzigde dit bericht op 01-02-2012 om 23:43, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@netfreak
op zich is er niet veel verschil tussen github en mercurial en het updaten, het is net wat je gewend was. Ik dacht dat github makkelijker was totdat ik gisteren via github mijn spotweb wilde upgraden. Zow.. dat ging even mis met de merge.. (en dat terwijl ik vanaf de minimale start van spotweb continue met github heb gewerkt en nu toch fouten .. en via https kan ik al helemaal niet pullen want de certificaten geven issues .. (erg apart)
Van armoede maar een nieuwe clone gedaan .. en gelukkig werkt eea nu weer.
hg in deze werkt 'nog' steeds goed alleen is het wat 'minder' informatief en ik dat in eerste instantie dat het daardoor minder gebruikersvriendelijk zou zijn voor mij (ik ben geen developer, maar wel iemand die risico's durft te nemen) ;-) Dus wat dat betreft hebben we dezelfde ervaring
Zyronix is goed aan het ontwikkelen, ik werk nu op Python 2.5.4 en daarin zat geen json, een ander systeem heeft Python 2.6.6, eigen geklooi daargelaten op 2.5.4 loste dat probleem niet op, na een melding naar zyronix was er binnen een uurtje de library aanwezig binnen auto-sub en ik kan ook via deze versie weer annonceren ..
Al met al gaat het de goede kant op ;-)
|
|
|
@Netfreak opmerking op je opmerking, de laatste 10 regels van de debug log geven mij meestal voldoende informatie. Echter laat ook weten wat je hebt gedaan, oftewel hoe kan ik de foutmelding herproduceren.
en systeem parameters zoals. Windows / Linux / Mac (eventuele versies).
en python versie.
Opmerking over branches. Eerst hadden wij 3 branches, stable, testing, dev. Dit kan op de zelfde manier las github, je kan als gebruiker kiezen om alleen stable of testing binnen te halen. Echter, meer branches is meer onderhoud en we kunnen niet zeggen dat we veel ontwikkelaars hebben. En de applicatie is ook nog niet gigantisch. Als je de nieuwste features wilt, kan je risco nemen en de dev branch gebruiken. Wil je gewoon een stabiel systeem? Download de stable release van uit Downloads. Er komt vast nog wel een testing brench, maar alleen wanneer ik zie dat dit echt nodig is.
@zeroday de resente mega update mergde bij mij perfect. Had verwacht dat het helemaal fout ging, maar het enige wat achterbleef waren alle .pyc bestanden, verder was alles goed gegaan.
<removed>
|
|
|
Als iemand in Linux wil testen of autosub loopt, kun je dit doen met:
Code (php):
@zyronix ik heb een stukkie gemaakt om te mailen ipv twitter of growl, maar ik heb geen idee of het ook op windows werkt? Moet ik de code gewoon in Google Code kiepen of wil t eerst los hebben om te testen ofzo?
EDIT:
Hoezo worden alle dependencies en libs eigenlijk los toegevoegd? Is het niet veel makkelijker om er een Python package/egg van te maken en alle deps in setup.py op te geven?
bad_my84 wijzigde dit bericht op 02-02-2012 om 09:39, totaal 3 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
bad_my84 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:16:
Als iemand in Linux wil testen of autosub loopt, kun je dit doen met:
Code (php):
@zyronix ik heb een stukkie gemaakt om te mailen ipv twitter of growl, maar ik heb geen idee of het ook op windows werkt? Moet ik de code gewoon in Google Code kiepen of wil t eerst los hebben om te testen ofzo?
EDIT:
Hoezo worden alle dependencies en libs eigenlijk los toegevoegd? Is het niet veel makkelijker om er een Python package/egg van te maken en alle deps in setup.py op te geven? |
Groot voordeel hiervan zoals het nu is, je download autosub. Je voert autosub uit. Geen setup, geen extra libs nodig. Gewoon starten. En de libraries zijn zo klein dat het niet veel toevoegd. Ik vind dit juist een hele mooie oplossing.
Als je mij een patch file kan sturen zal ik het in google code gooien. Die patch file kan je in een issue toevoegen op de google code site. (volgens mij kan je standaard geen commits in de code maken)
<removed>
|
|
|
Quote:
@zeroday de resente mega update mergde bij mij perfect. Had verwacht dat het helemaal fout ging, maar het enige wat achterbleef waren alle .pyc bestanden, verder was alles goed gegaan. |
Geen probleem bij de merge van jou ;-) ik had het over spotweb ;-)
|
|
|
@zeroday
Das mooi
Spotweb heb ik opgegeven om de source te gebruiken. Gaat vaak fout.
Settings voor webserver zijn af
Daemonizing bijna, alleen cherrypy blijft info uitspugen naar de console en niet naar de log file -_-" maar we komen er wel.
<removed>
|
|
|
Quote:
Spotweb draait voor mij op mijn eigen webserver op de internets stabiel en wat ie moet doen. Enige wat ik doe is nzb's sturen naar sabnzbd ;-)
Vanavond beperkte mogelijkheid om te testen. Ik heb net de Boxee Box binnen gekregen, dus die moet ik gaan finetunen. Eens zien hoe dat werkt met mijn 8TB NAS ;-)
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|