BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
MrCastle |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 11:24 |
||||
Newscrew
Wat masterbreel zegt . Spoiler!Enige wat mooi was, was die ene scène in het ziekenhuis.
|
||||
Mick |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 14:08 |
||||
Newscrew
Ik vond de afsluiting van Barney juist wel goed. Lees hier waarom: Spoiler!Soms hebben wij mensen anderen nodig om ons te laten beseffen wie we zijn. Je ziet in iedere scene na de break-up van Barney dat hij eigenlijk helemaal niet gelukkig is - met als toppunt dat hij zijn leegte probeert te vullen met een 'perfect month'. Uiteindelijk treft Barney zijn 'ware liefde' - zijn dochtertje, waardoor hij weer lijkt te beseffen/realiseren dat het leven meer te bieden heeft. Net als - ik denk het merendeel van de kijkers - was ik in eerste instantie niet tevreden met de finale. Nu achteraf eigenlijk wel. Misschien, na het lezen van mijn redenatie, hebben jullie dat ook wel: Spoiler!Ik had al de hele tijd het gevoel dat Tracy de vrouwelijke Ted was. En ik denk met mij wel meerdere. Ze hebben dezelfde initialen, dezelfde 'geeky'-interesses en dezelfde humor. Maar ze hebben nog iets gemeen, namelijk hun zoektocht naar de ware liefde. Voor Ted is zijn ware liefde Robin, voor Tracy was dit Max. Max is echter overleden, iets waar Tracy nooit volledig overeen is gekomen. Robin trouwde met Barney, terwijl Ted nog altijd gevoelens had voor haar. Beide personen zijn hun ware liefde in principe kwijt geraakt. Maar ze hebben elkaar gevonden en zijn van elkaar gaan houden en hebben elkaar gelukkig gemaakt. Uiteindelijk overlijdt Tracy - en is dus weer herenigd met haar ware liefde, en blijft Ted alleen achter. Totdat zijn kinderen hem dan vertellen dat hij achter Robin, zijn ware liefde, moet aangaan. Het enige wat ik er dan een beetje jammer aan vind is dat de kinderen net doen alsof de moeder niets betekend heeft en alles.. De manier waarop ze dat zeiden had, naar mijn mening, met meer respect gemogen. Ik vond het een goede finale. Echter, ze hadden er een super seizoen van kunnen maken als ze deze finale (+ het huwelijk van Barney/Robin) uitgesmeerd hadden over het hele seizoen i.p.v. het op deze manier te doen.. Maar goed, dat zal vast zijn redenen gehad hebben.. (Agenda Jason Segel?) |
||||
Mick |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 14:48 |
||||
Newscrew
Iemand anders beschrijft het eigenlijk wel perfect. Weliswaar in Engels, maar toch: Spoiler!You decided to ruin Ted Mosby. You decided to turn Ted Mosby from a hopeless romantic telling an amazingly beautiful story of how he met the mother of his children into some elaborate ploy to ask his kids’ permission to pursue Robin again. Robin. THE SAME WOMAN WHO MARRIED HIS BEST FRIEND AND WHO TOLD TED SHE DID NOT LOVE HIM AND THAT THEY WOULD NEVER WORK OUT EVER BECAUSE THEY WERE TOO FUNDAMENTALLY DIFFERENT PEOPLE. By the way, way to break the bro code, Ted. You shattered Ted’s character by convincing us he finally moved on from Robin. But no. Still pining after the same woman after 20+ years. Makes me physically ill.
But the worst thing…. You ruined The Mother and her story. You turned her death into a minor part, another hurdle Ted had to jump to finally reach Robin. We did not see ANY mourning from Ted for the death of his wife. We did not see their final moments together. We did not see the funeral. We did not hear any sadness from her kids. All we heard was “Oh by the way, the mother got sick and died, let’s talk about Robin insteadâ€. Makes me absolutely sick to my stomach. You ruined the magic. And for that, I will forever be disappointed |
||||
MrCastle |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 15:36 |
||||
Newscrew
Mijn mening blijft staan. Spoiler!Jouw verhaal over Barney kan ik mij enigszins in vinden, al had ik bij hem een spectaculairder einde verwacht. Maar mijn mening over het einde en de moeder/Robin blijft hetzelfde.
Er is continu erop gehamerd sinds één van de latere seizoenen dat Robin niet de moeder is. Ted is 'moving on' en ontmoet uiteindelijk de ware. Dat ze dezelfde trekjes hebben, vind ik juist enorm gaaf. We krijgen een seizoen om te wennen aan de moeder, we beginnen haar geweldig te vinden en dan ineens is ze overleden. Oh, en plot-twist, hij gaat weer achter Robin aan! De serie gaat toch over 'Hoe ik je moeder heb ontmoet'... niet over 'Hoe ik alsnog bij Robin uitkwam!'. Voor een serie die over de moeder gaat, en continu hints achterliet (paraplu, enkel, etc.), wordt die moeder wel erg makkelijk op een zijspoor gegooid. De build-up naar het moment dat hij eindelijk de ware ontmoet, één die hem wél direct waardeert en zijn re-proposal wel kan waarderen... en dat wordt dan afgedaan met het overlijden van haar zodat hij bij Robin kan zijn, iemand die Ted, naar mijn mening in de serie, niet verdiend. Mijn gevoel is gewoon dat ze graag een plot-twist erin wilden gooien, dat ondanks alle hints dat hij niet met Robin kan zijn (kinderen, settling down) het toch is gebeurd. MrCastle wijzigde dit bericht op 02-04-2014 om 15:38, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
GetLittUp |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 15:54 |
||||
Newscrew
Quote: Hier kan ik me 100% in vinden. Jammer dat ze net één seizoen te lang zijn doorgegaan. Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||
Inartie |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 18:15 |
||||
Ik vond het wel een redelijk geslaagd einde. Spoiler!Dat van de moeder, en Ted en Robin toch bij elkaar had van mij niet gehoeven, laten we het maar op een Amerikaans eind goed al goed houden
|
||||
masterbreel |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 19:32 |
||||
Newscrew
Quote: Spoiler!Het komt er wat mij betreft op neer dat ze allen hebben gedaan wat 'de fans' wilde. Dat is nu juist het probleem.
Fans wilde Barney en Robin bij elkaar, ze passen immers zo goed bij elkaar gedaan (gedaan). Fans wilde Ted en Robin bij elkaar, ze dansen al zo lang om elkaar heen (gedaan). Fans wilde niet met een een of andere truc de kinderen (adoptie, draagmoeder, etc) (gedaan). Het kan niet allemaal en toch hebben ze alles gedaan. Wat ik wel heel erg tof vond is dat ze zo duidelijk, maar sterk,terug grepen op het begin. Met Robin (+honden) uit het raam hangen) en de blue french horn |
||||
planckie |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 20:09 |
||||
Quote: Had deze ook al tegen gekomen & is volledig mijn mening. 1 seizoen te lang! Maar toch zal ik het wel missen. Valar Morghulis |
||||
Mick |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 21:13 |
||||
Newscrew
Zo had het moeten eindigen: |
||||
GetLittUp |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 22:44 |
||||
Newscrew
Dat is niet helemaal waar, Masterbreel. De eindscène met de kids was al helemaal aan het begin van de show opgenomen, eind seizoen 1 begin seizoen 2. Daar kwam geen pressie van fans bij kijken. Barney-Robin wel, en ik vind het dan ook jammer dat het hele seizoen over hun bruiloft ging wat na een klein kwartier in de finale teniet gedaan werd. Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||
stijntjeeee |
Geplaatst op woensdag 02 april 2014 23:05 |
||||
Quote: Prachtig! was veel beter geweest inderdaad . Moet toch weer even slikken als ik dit stuk zie |
||||
jwlb |
Geplaatst op donderdag 03 april 2014 00:34 |
||||
@ Mick. |
||||
MrCastle |
Geplaatst op donderdag 03 april 2014 00:35 |
||||
Newscrew
Ja, dat filmpje is toch 10x mooier... |
||||
Paul1701 |
Geplaatst op donderdag 03 april 2014 10:21 |
||||
"aangekondigt" moet met een D zijn. |
||||
MrCastle |
Geplaatst op donderdag 03 april 2014 12:36 |
||||
Newscrew
Quote: Haha, ja daar erger ik mij al sinds het begin aan =p |
||||
Ravenlord |
Geplaatst op vrijdag 04 april 2014 13:12 |
||||
Spoiler!Vond het einde van de serie een beetje afgeraffeld, in 2 afleveringen hadden ze blijkbaar nog teveel "losse eindjes" die aan elkaar geknoopt moeten worden om bij het einde te komen. (Scene met de kinderen was al opgenomen in het begin)
Had liever gezien dat ze deze 2 afleveringen over 1 seizoen hadden uitgesmeerd om iets meer voldaanheid te geven. De moeder wordt zo wel erg ondergeschoven, daar hadden ze veel meer uit kunnen halen. |
||||
Inartie |
Geplaatst op maandag 07 april 2014 08:10 |
||||
Bedenker van de show Carter Bays op twitter, Quote: Leuk trucje op de DVD-verkoop wat te stimuleren. |
||||
|