BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
superopa |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 16:15 |
||||
Binnen één week is mijn plezier in het vertalen e.d. voledig door 3 personen verpest. Roggel,stroopsmoel en sees. superopa wijzigde dit bericht op 16-08-2009 om 16:38, totaal 1 keer bewerkt |
||||
dvdmeer |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 16:24 |
||||
Ik weet niet waar je naar refereert, maar laat je goede werk niet verpesten door een paar mensen als je heel veel mensen tevreden kan maken met je werk. |
||||
Pinda |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 16:35 |
||||
Heel erg jammer Superopa |
||||
djredmar |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 16:41 |
||||
superopa: Dit zag ik al aankomen, de laatste tijd zie ik al enorm veel frustraties van vertalers (mijzelf inbegrepen). Ik snap je argument, maar ik mis referenties. Er zijn ook veel mensen die wel positief naar jou reageren. Desondanks begrijp ik je beslissing. P.s. is het niet gewoon mogelijk om de 'voor-eigen-gebruik' subs alsnog te posten en gewoon niet het commentaar te lezen? djredmar wijzigde dit bericht op 16-08-2009 om 16:41, totaal 2 keer bewerkt |
||||
coltaine |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 16:46 |
||||
Verdomd jammer, Superopa. Ik zelf gebruik geen nederlandse ondertitels maar ik weet wel dat jij al lang fanatiek meedoet ondanks soms lichamelijke klachten. Vaak bereid om te helpen ondanks soms wat kritiek. Ik weet niet wat er gebeurd is maar hoop dat ze je van Bierdopje uit kunnen/willen helpen want anders blijven er hier wel heel weinig vertalers over. |
||||
sander86 |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 17:09 |
||||
Wat is er dan gebeurt? Zou het wel jammer vinden, kijk nu nog steeds naar Harper's Island met jou subs. Ze zijn altijd erg goed. |
||||
superopa |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 17:54 |
||||
War er b.v. gebeurde dat ondanks een vertaling die op 60% staat in de wip, |
||||
thefonzzz |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 18:04 |
||||
Superopa, |
||||
djredmar |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 18:15 |
||||
superopa: Superopa, je hebt helemaal gelijk, het is eigenlijk alleen respect. En die krijg je positief van een paar mensen, en anderen absoluut niet. Er zijn een paar mensen die de gang van zaken hier niet kennen, maar dat is niet relevant hier. 10 x goed nieuws, 1 x slecht nieuws... raar, maar mensen onthouden alleen het slechte.. Ik wens je veel sterkte toe voor je operaties en alle pijn daaromheen! *BETERSCHAP* thefonzzz: Het was niet mijn bedoeling om chaos te veroorzaken. Een paar voorbeelden: Zelf ben ik gekapt met: Burn Notice, reden: Te weinig respect in de vorm van bedankjes, wel klagen dat sub laat is, maar niet dankbaar. The unsuals: De spraak was erg snel en lastig te vertalen, ook weer weinig dankbaarheid. Gary unmarried: Ik en missdanny12 waren hier mee bezig, en plots verschijnen er een paar subs van iemand anders... Van Grandtourlady heb ik ook de nodige frustraties gehoord; *zoek even op forum voor details, Superopa heeft al eerder wat zaken aangegeven, 1 v/d vertalers van Prion Break OF Lost (not sure): er bleken spontaan overal 2 vertaalteams te zijn... Volgens mij ben ik er nog wel een paar vergeten... maar dit geeft maar een kleine impressie... |
||||
missdanny12 |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 19:57 |
||||
ik kan me met de uitlatingen van DjRedMar alleen maar aansluiten. Signature: die krijg je als ik beroemd ben ;) |
||||
Sypher |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:08 |
||||
Management
Pas op: Extreem grote reactie In eerste instantie was "het beheer" (zoals dat zo mooi geformuleerd was ) niet van plan zich te mengen in deze kwestie. Maar alsnog dan maar een reactie. For the record: Niets van deze post is beschuldigend/aanvallend/bekritiserend/whatever tegenover wie dan ook. Deze post is niet direct gericht op de topicstarter of een ander gebruiker in het algemeen, maar is in z'n algemeen bedoeld. WIP's voorheen Voorheen moest men een topic aanmaken in een forum. Iedereen gaf hier zijn eigen draai aan en sommigen vonden het nodig dit zelfs op een totaal andere website te plaatsen. Kortom, het overzicht ontbrak. Dit systeem weerhield niemand ervan om alsnog een vertaling te plaatsen, terwijl er een WIP liep. In veel gevallen werd hier dan vaak achteraf wel wat aan gedaan, maar we dan moeten we het wel weten. Als men dit niet op de juiste plek, volgens de juiste (voorgeschreven) manier meld, kunnen we er ook weinig aan veranderen. Wat we niet weten, kunnen we niets aan doen immers. WIP's nu Het aanmaken van een WIP is een stuk eenvoudiger maar vooral een stuk overzichtelijker. Je kunt nu in 1 oogopslag zien wat de status is. Iedereen gebruikt op die manier dan ook exact dezelfde vorm van opbouw, want er is immers geen vrijheid meer in hoe dit opgesteld word. Het is "klikken en gaan". In de huidige versie - die dus een paar weken in gebruik is - weerhoud ook niemand ervan om alsnog een sub up-te-loaden. Zoals ik een paar dagen geleden al aangaf: dit was oorspronkelijk wel de bedoeling en dit is dan ook opgelost in de eerstvolgende update. Men kan dan géén upload doen als er een WIP actief is (en de uploader niet de WIP vertaler in kwestie is). Verder kan men pas een WIP aanmaken na 2 vertalingen gedaan te hebben. Ten slotte is de bevestigingsvraag of je het echt wilt doen, duidelijker gemaakt. Deze website is er een waar een hoog gehalte is van communicatie onderling. Of dit nu het forum, de reactiesystemen, IRC of Direct Messages zijn. Natuurlijk zijn er altijd partijen die wat beter of minder goed kunnen communiceren of waarbij de berichten een andere geintrepreteerde bedoeling heeft dan de poster bedoelde. Natuurlijk komen dat soort dingen van alle kanten. Ik snap dat het wel frustrerend kan zijn, maar wees dan de wijste en ga niet meteen schelden en vloeken dat iets niet gaat zoals je hoopt. Van schappelijkheid is niemand minder geworden, wel? Respect is iets wat men kan verdienen, en dit kan je niet afdwingen. Hoe je het went of keert, er blijven altijd mensen die alles voor lief nemen en het als vanzelfsprekend zien en er over zeuren als het niet zo gaat als ze het liever hadden gezien. Als iemand een reactie geeft op je uploads (vertalingen), kan hier een vorm van "kritiek" in zitten, dit hoeft lang niet altijd negatef te zijn. Als men klaagt over de kwaliteit hoeft dit lang niet altijd zo te zijn dat dit als zeuren gezien moet worden. Je kunt zo'n moment ook zien als feedback van de eindgebruikers, en hier een leermoment uit trekken. Het kan zijn dat iemand klaagt dat het "te laat" is. Ja, je hebt altijd ongeduldige mensen. Trek het je in dat geval gewoon niet aan. Je vertaald zelf zo snel als je kan, en als dat te lang is voor sommigen is dat hun probleem en niet dat van jou. Ik dacht dat men in eerste instantie vertaalden, omdat ze het leuk vonden. Het feit dat men kan reageren, kan tot gevolg hebben dat er berichten worden geplaatst die je niet zinnen. Maar ja, dat kan gebeuren en daar moet je boven staan Er zijn mensen die afhankelijk zijn van ondertitels, deze wachten vaak net zo lang tot ze er zijn voordat ze een aflevering Sommige mensen zijn ondankbaar, terwijl anderen juist reuze dankbaar zijn dat er mensen zijn die tijd en moeite steken in het vertalen. Aan de ene kant kan je de downloads ook zien als een vorm van (stille) dank. Dat sommige mensen de tijd nemen om je in woorden te bedanken, is natuurlijk wel het leukste. Maar aan je downloadaantal kan je zien hoeveel mensen hem daarwerkelijk gebruiken. In alle gevallen geld natuurlijk: als het niet gemeld word kunnen we er ook niets aan doen. Als het zomaar tussen neus en lippen door in een topic (of in een subreplybox) neergezet wordt, dan is de kans groot dat we het gewoonweg niet lezen. We kunnen immers niet altijd alle topics/reacties in de gaten houden. Verder moet ik ook even met klem benadrukken dat we geen politieagentje spelen of (willen) gaan spelen. Het internet blijft een plek waar iedereen denkt te kunnen doen en laten wat ze willen, zonder (teveel) na te denken over welke gevolgen dat kan hebben. Als dingen tegen de regels zijn, zullen we dat ook wel constateren en hier actie tegen ondernemen. We zorgen er wel puur voor dat alles in grote lijnen goed blijft lopen, conflictbemiddeling zit niet in ons takenpakket. In alle gevallen: wees de wijste en trek je niet teveel aan van wat anderen allemaal uitkramen. Een hoop van de leden zijn volwassen (of in ieder geval wettelijk gezien dan), maar sommige mensen gedragen zich er niet naar. Grow up! Een probleem is hoe groot je hem maakt, voor alles is wel een oplossing maar soms moet je gewoon voor lief nemen dat je mensen niet altijd kunt veranderen en dat mensen niet altijd doen wat het meest sociale is voor anderen. Blijf het gewoon doen omdat je het leuk vind (want dat is toch de reden dat men vertaald, of heb ik dat verkeerd?), en omdat er alsnog mensen zijn die wèl een reactie achter (durven) laten. Nogmaals: Deze post is niet specifiek bedoeld voor deze situatie maar voornamelijk in zijn algemeen. In de afgelopen tijd heb ik vrij veel mensen horen klagen over alles wat los-en-vast zit. De oude site was beter, functie X is niet goed, ik wil functie Y hebben en wel NU want anders!. In een jaar tijd is er een hoop veranderd, zo hebben we uiteindelijk de website volledig in gebruik genomen na hier bijna een jaar aan hebben gewerkt. Dingen die zijn aangepast, zijn gedaan na er zorgvuldig over na gedacht te hebben, het te bespreken in het team - en soms worden hier ook derden bij betrokken op IRC bijv, en het uiteindelijk te implementeren. De implementatie van het nieuwe WIP systeem is ruim van te voren bekend gemaakt. We hebben vanaf het begin al aangegeven dat dit "binnenkort" zou worden ingebouwd. Aangezien er eerst meer pressing issues waren, is dit dus op een lager pitje gekomen. Uiteindelijk is het er wel gekomen, op basis van het overleg met de vertalers en andere gebruikers. Hier liep een geruim tijd een topic over, en we hebben hier duidelijk aangegeven wat de plannen zijn en dankbaar gebruik gemaakt van suggesties en tips welke de vertalers (en andere leden) deden. Elke wijziging is even wennen, en met de mens als gewoontedier is dat soms lastig. De een went er sneller aan dan de ander. En ja, in één jaar is deze site in beta geweest en met een reden. De site is constant in beweging en we zitten ondertussen al weer bij versie 2.3.1 waarbij 2.3.2 eigenlijk praktisch klaar ligt voor update. Deze bevat weer de nodige verbeteringen en/of uitbreidingen. Vervolgens blijkt uit onderzoek dat het overgrote merendeel de advertenties blokkeert waardoor wij inkomsten mislopen. Inkomsten welke we niet kunnen missen. Inkomsten welke voor de volle 100% ten goede komen voor de financiering van de site. Hierbij valt te denken aan hardware, de verbindingen en het bandbreedte wat hier bij komt kijken (en dat is VEEL!) EN de almaar stijgende stroomkosten. We hebben deze site als een hobby gemaakt en steken hier maandelijks veel (eigen!) geld in om hem draaiende te houden. En ja, misschien zijn we gek dat we dat doen maar we doen het alsnog omdat we het leuk vinden en de moeite waard. Ook hierbij zijn er dus mensen die het voor lief nemen, het is immers een hele kleine moeite om een uitzondering toe te voegen net als dat het een kleine moeite is om een reactie te plaatsen op een download. Het is ook alles behalve prettig om dat soort constateringen te moeten doen, want dat werkt ook zwaar denigrerend op het plezier wat we er in hebben. Conclusie: Mensen kan je niet veranderen, hoe graag je dat ook zou willen en hoe noodzakelijk dat ook zou zijn. Wat wel kan is trachten ze in de goede richting te duwen. En negatieve zaken worden vaker gepost dan positieve, dat zie je overal niet alleen hier. We kunnen niet iedereen blij maken en houden, maar aangezien we weinig onderbouwde feedback krijgen (op de plekken waar het hoort!), en er weinig problemen gemeld worden kunnen we aannemen dat er blijkbaar wel iets goed gaat. De problemen die gemeld worden worden bekeken en waar nodig aangepast/opgelost. Maar om eenmaal zover te komen moet men het wel op een duidelijke manier, op de juiste plek en goed onderbouwd melden voordat we het uberhaubt kunnen merken. Ik ben verdorie op vakantie, en dit komt mijn ontspanning nou ook niet ten goede om te zien dat de tent wordt afgebroken door dezen en genen. Hmph, deze post is even groter geworden dan ik eerst geplanned had maar ja ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Superopa, je had hem in een minder handig forum gepost. Lieve Adjes is hier niet namelijk voor bedoeld of geschikt. Sinds 2.3 kunnen namelijk anderen dan de topicstarter zelf en staff niet meer op topics daar reageren. Iemand (not me) heeft hem dus hierheen verplaatst, waar hij beter past. Ik wens je veel sterkte met je operatie(s) en dat je herstel voorspoedig verloopt. |
||||
sander86 |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:08 |
||||
Misschien moeten de vaste vertalers betere bescherming krijgen op bierdopje. Want hoe meer vaste vertalers er verdwijnen, hoe lager de kwaliteit op bierdopje zal zijn. |
||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:13 |
||||
Erg jammer Superopa! Ik neem altijd je vertaling mee, maar ik begrijp waarom je het niet meer ziet zitten. Ineens kwamen andere met vertalingen aan zetten van series die jij altijd doet. |
||||
djredmar |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:50 |
||||
Sypher: En ik maar denken dat je op vakantie was en dus geen tijd had om veel te typen |
||||
Jelpot |
Geplaatst op zondag 16 augustus 2009 20:51 |
||||
Hier valt eigenlijk niet zoveel meer over te zeggen, buiten het feit dat ik weet hoe KL*Te het is als je inderdaad al een aantal uurtjes aan een vertaling bezig hebt gezeten en dan zie je opeens een afgewerkte vertaling verschijnen... |
||||
grandtourlady |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 07:57 |
||||
Ik heb lang zitten nadenken of ik zou reageren maar aangezien ook mijn naam genoemd is, voel ik mij daar wel toe geroepen. Als ik echter begin te schrijven, kan ik helaas niet stoppen grandtourlady wijzigde dit bericht op 17-08-2009 om 08:03, totaal 1 keer bewerkt |
||||
superopa |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 14:52 |
||||
Ten eerste dank jullie wel voor de reacties. Ten tweede, eigenlijk zou ik niets liever doen dan gewoon doorgaan, maar nee,Ik wil ook niet de FC. Volendam van bierdopje genoemd gaan worden. |
||||
coenveld |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 17:33 |
||||
Herkenbaar inderdaad. |
||||
FastPinguin |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 17:57 |
||||
Waarschijnlijk als je ze gewoon plaats zal uiteindelijk jou subs het meest gedownload worden, terwijl iemand anders eerder was. Maargoed het is jou keuze, doe vooral wat je leuk vind. |
||||
superopa |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 17:57 |
||||
Als je even door denkt over de WIP als die dadelijk goed werkt ben ik band dat dit toch niet de gewenste verbetering is. |
||||
Smarkie |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 18:00 |
||||
Met het lezen van dit topic wordt mij een spiegel voorgehouden. In dit geval niet voor het plaatsen van subs, terwijl iemand anders er al mee bezig is, maar wel wat betreft het downloaden van subs zonder even de tijd te nemen de vertaler te bedanken. Ik zou me moeten schamen Bij het downloaden denk je er eigenlijk niet zo bij na. Je denkt niet aan de hoeveelheid tijd die er ingestoken is, je wil de serie bekijken en dus is het eigenlijk downloaden en wegwezen. Tijd nemen om de vertalers te bedanken is er niet bij. Smarkie wijzigde dit bericht op 17-08-2009 om 18:02, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Sypher |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 18:05 |
||||
Management
superopa: Superopa, Je hebt mijn post kennelijk verkeerd begrepen. Opgelost & nieuw in Versie 2.3.2:
Verder is het zo dat vaste vertalers - en dat is nu ook al zo! - net als voor de uploads ook een WIP bescherming kennen. Verder kan je natuurlijk altijd je WIP aanmaken voor er een engelse sub komt, aangezien er veel mensen alsnog aan het vertalen slaan ook al ontbreekt deze. Het "wachten op de engelse subs" heeft hier mijns inziens niet erg veel mee van doen. Verder kan je natuurlijk altijd je WIP nog verwijderen als er toch geen engelse sub komt en je geen zin hebt het volledig zelf te bouwen. Op die manier kan iemand anders die dit wel kan/wil doen, de mogelijkheid. Ik heb het gevoel dat men de WIP functie niet goed genoeg begrijpt en denkt dat het een aanvraagoptie voor ondertitels is ofzo, terwijl er nota bene vrij duidelijk staat dat het over het zelf vertalen gaat. Door die 2 vertalingen als begin-eis in te stellen om een WIP te mogen maken, is dat probleem ook weer enigszins de kop ingedrukt. |
||||
superopa |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 18:07 |
||||
@ fastpinguin. |
||||
Sypher |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 18:25 |
||||
Management
superopa: Ja, en ik ben het niet eens met het feit dat de politie flitskasten neerzet dus ga ik gewoon door met wat ik doe en betaal ik geen boete's meer want ja, dat zie ik niet zitten. Dit systeem is er niet voor niets. Men achtte dit noodzakelijk en deze functie zit er al heel lang in, het begon toen al met de oude website en het is op de nieuwe overgenomen. Nu is er flink wat tijd in gestoken om dit allemaal te maken, en dat wordt blijkbaar over het hoofd gezien. Bedenk goed: Dit is een eerste versie van het systeem. Het kan nu al meer dan het oude forum deed, en daar hoorde je niemand over klagen. In de volgende versie zitten weer fixes, en een versie later.. wie weet. Verander je een systeem, krijg je gelijk gezeur dat het te makkelijk is terwijl er praktisch inhoudelijk niets makkelijker is geworden. Dit topic is overgegaan van het "niet krijgen van respect" tot het bashen van het WIP systeem. Verder: Boven op de site staat een mooi BETA logo. Deze staat er voor een reden. Omdat de site constant in verandering is, kan het soms zijn dat iets niet werkt naar behoren. Als die dingen door ons - of andere gebruikers - geconstateerd (en gemeld!!) worden, zal hier naar gekeken worden. Het weigeren van het WIP systeem gaat niet werken en dit is ook zeer zeker niet de bedoeling! Deze gaat immers steeds meer een integraal onderdeel vormen van de website waar je niet omheen kan. Dan vraag ik me toch af, wat het probleem nu is: Deze functie is gewoon een andere manier van aanmaken en weergeven van de voortgang van WIP's. Waarom is het nu spontaan niet goed (genoeg), terwijl het al jaren in de website verwerkt is (als forum) en nu als echte functie omdat dit beter past? De functie is inhoudelijk hetzelfde, alleen is het iets anders opgezet. En zelfs in zijn huidige vorm verschilt het nog in positieve zin van het oude systeem. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste post in dit topic worden aangezien ik het gevoel heb dat het toch niet doordringt wat ik tracht uit te leggen. Sypher wijzigde dit bericht op 17-08-2009 om 18:30, totaal 1 keer bewerkt |
||||
FastPinguin |
Geplaatst op maandag 17 augustus 2009 18:46 |
||||
Dat over zinsbouw/belg gebeuren was meer uit frustratie dat je zijn serie langzaam aan het overnemen was 'waarschijnlijk' . maar het ging meer om het punt dat bij jou nu hetzelfde gebeurd en ook niet blij ben. FastPinguin wijzigde dit bericht op 17-08-2009 om 18:59, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
|