BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Poebie |
Geplaatst op woensdag 23 augustus 2017 13:19 |
||||
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is voornemens om de door Dutch FilmWorks (DFW) gemelde verwerking van persoonsgegevens (online handhaving van intellectuele eigendomsrechten) rechtmatig te verklaren. De gemelde verwerking houdt in dat DFW van plan is om persoonsgegevens vast te leggen door gericht informatie over mensen te verzamelen met eigen onderzoek, zonder diegenen daarvan op de hoogte te stellen. Daarnaast is DFW van plan strafrechtelijke gegevens en/of gegevens over onrechtmatig of hinderlijk gedrag te verwerken. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
BadHorsie |
Geplaatst op woensdag 23 augustus 2017 14:43 |
||||
In een berichtje van februari vorig jaar zag het plan er nog een beetje anders uit. Niet zelf persoons gegevens achterhalen, maar providers waarschuwingen laten sturen. Waarschijnlijk hadden die daar geen zin. BadHorsie wijzigde dit bericht op 23-08-2017 om 14:47, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Stevo |
Geplaatst op woensdag 23 augustus 2017 15:39 |
||||
Nog niet allemaal heel bijzonder dus als ik het volkskrant bericht lees. Je provider stuurt je eerst nog een waarschuwing voordat de studio's met boetes dreigen. Als het Europese Hof zich echter uitspreekt kan het balletje wel eens sneller gaan rollen. Vincit omnia veritas! |
||||
Poebie |
Geplaatst op woensdag 23 augustus 2017 15:56 |
||||
DFW vindt blijkbaar dat Brein niet ver genoeg gaat als ik het origineel ingediende stuk lees. Ik blijf het een raar iets vinden. Doe dan aangifte bij de politie als het strafbaar is. In mijn optiek is dat de enige juiste weg die bewandeld moet worden. |
||||
BadHorsie |
Geplaatst op donderdag 24 augustus 2017 13:07 |
||||
Quote: Brein gaat alleen achter (grote) uploaders aan en sites die info over uploads delen. DFw wil nu de downloaders ook een beetje bang maken, zoals trouwens ook in Duitsland, Frankrijk en Engeland gebeurt. |
||||
Inartie |
Geplaatst op donderdag 24 augustus 2017 14:05 |
||||
Ik download sowieso al veel minder dan een jaar geleden, en ik download vrijwel nooit films. Dus van DFW heb ik niks te vrezen |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op donderdag 24 augustus 2017 16:17 |
||||
Quote: Dynamische IP's bestaan zeker nog, maar wel "achter" mijn hoofdadres. Ik heb maar één kabel die het huis uit gaat en voor de Internet-verbinding zorgt. Dat is het IP adres waar ze het over hebben. "Achter" die kabel heb ik een router en modem, waar 4 PC's op draaien, en 2 tablets, en 3 telefoons plus "dynamische" IP adressen voor bijvoorbeeld bezoek. Of denk aan een ziekenhuis met gratis WiFi. Dat ziekenhuis heeft dat gratis Internet voor bezoekers maar één IP adres en daar kunnen duizenden mensen elke dag (via "dynamische"sub-IP toewijzing) gebruik van maken. Dus als je daar in een wachtkamer illegaal DFW content downloadt, stapt DFW naar dat ziekenhuis om dat gratis WiFi om zeep te helpen. Terug naar het topic: aangifte doen bij de politie is zinloos, want het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is niet strafbaar. Het is strafrechtelijk niet aan te pakken. Politie en Justitie doen er niets mee. Toch willen organisaties als DFW en Brein mensen doen laten geloven dat dit wel strafbaar is. Onzin. Klinkklare nonsens. Overtredingen zijn dus privaatrechtelijk en niet strafrechtelijk. DFW wil dus nu (als ik de stukken goed lees) zelf gaan opsporen en op basis van eigen speurwerk N.A.W. gegevens ontvangen van IP adressen bij de verschillende ISP's. De AP is (zie het bericht) dus nu van plan om dat verzoek rechtmatig te achten. Juridisch is dat erg complex, maar wel te begrijpen als je strafrecht en privaatrecht uit elkaar houdt. Als dat verzoek rechtmatig is, dan is dat verzoek privaatrechtelijk rechtmatig. De ISP heeft (privaatrechtelijk) evenveel recht om de deur niet open te doen (want er is geen strafbaar feit gepleegd). DFW kan daarna boos naar Justitie stappen, maar Justitie gaat niks doen. Het is privaatrechtelijk. Om daarna een stap verder te komen, moet DFW een vergelijkbaar pad als Brein volgens (tot aan het Europese Hof aan toe) om iets voor elkaar te krijgen. Dan ben je jaren verder (als het je al lukt). Compleet kansloos dus. Het zijn allemaal blaffende honden. Die bijten niet. In de tussentijd (en dat weten we allemaal) heeft de technologie al deze jongens en meisjes al duizend keer ingehaald. Er zijn inmiddels clubs die fors geld verdienen aan breedband uploads. Persoonlijk download ik nooit wat, want ik heb een V&D hier om de hoek zitten die elke week de meest waanzinnige aanbiedingen heeft, maar als je fors aan het up- en downloaden bent, dan heb je een VPN en dan is er geen hond, die je zult vinden (dikke middelvinger omhoog naar Brein en DFW). Maar als je niet naast zo'n super V&D woont en toch je arme kind een blik op "Ice Age" gunt, dan regel je dat via een proxy en staat de heer Kuik niet op je stoep om dat kind te straffen met het inleveren van 6 potjes Olvarit. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
BadHorsie |
Geplaatst op donderdag 24 augustus 2017 20:28 |
||||
knabbelnootje: Je weet dat die failliet zijn toch? |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op donderdag 24 augustus 2017 20:40 |
||||
Quote: Ja! Daarom zijn die opheffingsuitverkoopaanbiedingen (mooi scrabblewoord) zo fantastisch! Het houdt niet op!! Net zoals Doe Maar, die al sinds 1984 week-in-week-uit hun afscheidsconcert spelen. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
Lekko |
Geplaatst op vrijdag 25 augustus 2017 05:16 |
||||
VPN nemen, probleem opgelost |
||||
Hombre |
Geplaatst op vrijdag 01 september 2017 09:17 |
||||
Dit dus ??? |
||||
|