Forum > Off-Topic > Aanschaf nieuwe mediaplayer | HiFi/ mediaplayer expert
|
|
Pagina 1 van de 1
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Hi,
Momenteel heb ik een AC Ryan Playon! HD in combinatie met een LG HT304SU Home Cinema System en een Samsung PS42Q7HX/XEC TV.
De mediaplayer en een Humax Ziggo decoder zitten, middels een HDMI-switch, aangesloten op de Samsung TV gezien hier maar één HDMI-aansluiting op zit. De Home Cinema set is aangesloten op de mediaplayer. Binnenkort ontvang ik een Horizon Mediabox ter vervanging van de Humax decoder.
Onderstaand een illustratie van de opstelling:
De mediaplayer zit aangesloten met audio kabels, volgens mij een rode en een witte… Ik heb de Home Cinema set laatst aangesloten met AUX (3,5 jack) op een Raspberry Pi 2, helaas is het geluid dan bagger en hoor ik nauwelijks iets.
De Raspberry Pi 2 heeft niet dezelfde aansluitingen als de AC Ryan en denk dus dat het daar fout gaat want via de AC Ryan, in combinatie met de Home Cinema set, is het geluid wel goed/ perfect.
Dus de vraag of iemand een mediaplayer kan aanbevelen waar het geluid, in combinatie met de Home Cinema set, wel goed is? Daar waar mijn voorkeur wel uitgaat naar een mediaplayer met een Kodi (voorheen XBMC) omgeving/ OS.
Gezien ik binnenkort een Horizon Mediabox ontvang ook de vraag of iemand wellicht een opstelling weet waardoor ik zowel op de mediaplayer alsmede de Horizon Mediabox gebruik kan maken van de Home Cinema set? Wellicht een betere HDMI Switch of iets dergelijks?
Alvast bedankt voor de hulp!
Espanolo
Links:
Link naar LG HT304SU Home Cinema System
Link naar AC Ryan Playon! HD
Link naar Samsung PS42Q7HX/XEC TV
Link naar HQ Products 2 Ports Manual HDMI Switch
Link naar Horizon Mediabox
espanolo wijzigde dit bericht op 12-01-2016 om 22:50, totaal 4 keer bewerkt
|
|
|
Ik ben geen expert maar neem eens contact op met dit bedrijf en leg je vraag voor:https://www.wifimedia.eu/nl/
Ze weten erg veel van streaming e.d. en een zeer fijne service (nee, ik heb daar geen aandelen
Duik eens in medi8tor als alternatief voor mediaplayer / Raspberry Pi 2.
Slechts één HDMI voor de TV is natuurlijk ook geen fijne situatie.
|
|
|
Ik had ook mede8eer..
Nu echter een Intel Nuc met Openelec (Kodi)
Is gewoon beste dat je kan krijgen.. De werking is prachtig (met addons als scraper en subdl'r etc)
|
|
|
Als je nu de wit,rood ,geel aansluit met een scart op je op je LG set misschien word het geluid dan beter. (kabeltje is dus van Tulp naar Scart)
Als je straks de Horizon Mediabox hebt zou je de AC Ryan Playon via de scart op de horizon box daar vandaan rood,wit out naar de LG audio set. naar de rood wit audio in.
Zag laatst bij de action een switch voor HDMI 3 poort voor een paar euro. schijnt nog goed te werken ook)
weet niet of je hier iets aan hebt
http://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/1289097/scart-naar-composiet-kabel.html?gclid=Cj0KEQiAiNi0BRDaobaq3dKJhrwBEiQAyVThzcLZGn1dtmeL-IanXlvKOzYE2nP63-ngA0Ihhfa_Rm4aArPm8P8HAQ
avious wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 11:59, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
De beste player die ik momenteel op het oog heb en die vrijwel alles aankan (4k, x265, 7.1 audio, ...) is de Nvidia Shield TV. Maar deze is wel redelijk prijzig.
Nvdia Shield TV
|
|
|
Mijn Horizon box kan streamen vanaf de Synology 216play (Tweakers review). Heb deze Synology nog maar net (komt naat mijn "oude" 411slim) en heb er alleen nog geen ondertitels uit gekregen, maar dat ligt aan mij. Ik heb de instellingen en juiste software nog niet gevonden van de Synology, zodat de Horizon box die kan weergeven. Heb daarnaast nog twee oude Popcorn Hours in gebruik (de C200 en de A300, maar die raad ik je beslist niet meer aan!).
Nog even dit, de huidige Horizon boxen kunnen dus GEEN 4K aan. Het is maar dat je weet. Liberty Global is al wel bezig met de ontwikkeling van zulke boxen, maar deze zijn nog niet productie rijp.
fl0ff13 wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 13:47, totaal 1 keer bewerkt
Laat ondertitels vrij, doneer hier!
|
|
|
Quote:
En kan geen DTS, DTS-MA, TrueHD doorgeven... Horizonbox is leuk speelgoed, maar neem alsjeblieft een dedicated mediaplayer. Kan je ook eindelijk je subs weer bekijken. De Horizonbox is niet volwassen genoeg om als 'alternatieve' mediaplayer te kunnen fungeren. De nadruk ligt daar ook allang niet meer op. Ze promoten het ook niet meer zoals eerst.
Sh3ld0n wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 14:45, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
-- Dubbel --
Sh3ld0n wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 14:03, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Laat die mediabox zitten. Chromecast eraan hangen en Plex installeren op je pc of laptop en het liefst ook je telefoon. Wanneer je dan dingen in Plex zet op je pc of laptop kan je deze ook openen met je telefoon. Vanaf je telefoon heb je ook weer de optie om het te casten naar je tv (kan uiteraard ook direct vanaf je pc/laptop). Anyway, Plex is echt awesome
Razor88 wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 15:19, totaal 1 keer bewerkt
'Fight the good with the bad and the bad with the worse'
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Die Playon-HD van AC-Ryan is best een aardig spelertje.
Het lukt zelfs 1080p te streamen vanaf een trage Synology NAS, hetgeen met een Roku player niet lukt.
Ik zou dus niet direct afstand van die Playon doen.
Overigens worden de nieuwe Horizon-boxen (Ziggo) zonder scart uitgeleverd.
Misschien is een nieuwe TV een aanrader.
Een simpele heeft tegenwoordig al 4 hdmi poorten en Plex client.
AnnieK29 wijzigde dit bericht op 13-01-2016 om 15:55, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
minouhse schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:21:
Ik ben geen expert maar neem eens contact op met dit bedrijf en leg je vraag voor:https://www.wifimedia.eu/nl/
Ze weten erg veel van streaming e.d. en een zeer fijne service (nee, ik heb daar geen aandelen
Duik eens in medi8tor als alternatief voor mediaplayer / Raspberry Pi 2.
Slechts één HDMI voor de TV is natuurlijk ook geen fijne situatie. |
@minouhse thanks ik zal daar eens naar gaan kijken! Ja ik weet dat het zeer zeker geen gewenste situatie is, ga hier binnenkort ook vervanging voor regelen eerst nog even sparen haha
|
|
|
Quote:
@Seba28 Thanks voor je reactie je Intel NUC draait dan gewoon op Windows neem ik aan? En heb je dan een extra geluidskaart of iets dergelijks nodig?
|
|
|
Quote:
@avious thanks voor je uitgebreide reactie! Dus als ik het goed begrijp:
"Als je straks de Horizon Mediabox hebt zou je de AC Ryan Playon via de scart op de horizon box daar vandaan rood,wit out naar de LG audio set. naar de rood wit audio in."
Dus de AC Ryan Playon aansluiten via een TULP naar Scart op de Horizon box. En de Horizon box naar de Home Cinema set met een rood en witte kabel?
En die switch is dat een automatische die zelf van kanaal veranderd of ook handmatig?
Alvast bedankt!
|
|
|
Quote:
@JonasL1 thanks! Even gekeken en het product zelf is ook erg mooi vormgegeven daarnaast ook ondersteuning voor DS Video, Netflix, Youtube en Kodi.
Weet je toevallig ook of je die ergens in Nederland kunt halen? Zie namelijk dat ze alleen in Amerika "verschepen". Alvast bedankt!
|
|
|
Quote:
fl0ff13 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:47:
Mijn Horizon box kan streamen vanaf de Synology 216play (Tweakers review). Heb deze Synology nog maar net (komt naat mijn "oude" 411slim) en heb er alleen nog geen ondertitels uit gekregen, maar dat ligt aan mij. Ik heb de instellingen en juiste software nog niet gevonden van de Synology, zodat de Horizon box die kan weergeven. Heb daarnaast nog twee oude Popcorn Hours in gebruik (de C200 en de A300, maar die raad ik je beslist niet meer aan!).
Nog even dit, de huidige Horizon boxen kunnen dus GEEN 4K aan. Het is maar dat je weet. Liberty Global is al wel bezig met de ontwikkeling van zulke boxen, maar deze zijn nog niet productie rijp. |
Quote:
Sh3ld0n schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:02:
Quote:
En kan geen DTS, DTS-MA, TrueHD doorgeven... Horizonbox is leuk speelgoed, maar neem alsjeblieft een dedicated mediaplayer. Kan je ook eindelijk je subs weer bekijken. De Horizonbox is niet volwassen genoeg om als 'alternatieve' mediaplayer te kunnen fungeren. De nadruk ligt daar ook allang niet meer op. Ze promoten het ook niet meer zoals eerst. |
@fl0ff13 & @Sh3ld0n thanks voor jullie reacties!
Ik heb zelf ook nog een Synology DS214 Play en destijds gebruikte ik op mijn Raspberry Pi ook RaspPlex gezien streamen vanaf Plex naar een Chromecast niet lekker verliep vanwege een "gebrek" aan licenties (vanuit Synology) voor ffmpeg ondersteuning qua transcodering.
Wellicht een idee om de ondertiteling zelf "in te bakken" middels Freemake Video Converter? Heb ik zelf eerst ook een tijdje gedaan, helaas neemt dit wel tijd in beslag
|
|
|
Quote:
Razor88 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:18:
Laat die mediabox zitten. Chromecast eraan hangen en Plex installeren op je pc of laptop en het liefst ook je telefoon. Wanneer je dan dingen in Plex zet op je pc of laptop kan je deze ook openen met je telefoon. Vanaf je telefoon heb je ook weer de optie om het te casten naar je tv (kan uiteraard ook direct vanaf je pc/laptop). Anyway, Plex is echt awesome |
@Razor88 thanks voor je reactie! Heb zelf ook een tijd gewerkt met Plex op mijn Synology DS214 Play echter werkt het niet super fijn met streamen naar je Chromecast vanwege de transcodering. Weet niet of dit inmiddels al verholpen is want heb hier verder destijds niet meer naar gekeken.
|
|
|
Quote:
AnnieK29 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:55:
Die Playon-HD van AC-Ryan is best een aardig spelertje.
Het lukt zelfs 1080p te streamen vanaf een trage Synology NAS, hetgeen met een Roku player niet lukt.
Ik zou dus niet direct afstand van die Playon doen.
Overigens worden de nieuwe Horizon-boxen (Ziggo) zonder scart uitgeleverd.
Misschien is een nieuwe TV een aanrader.
Een simpele heeft tegenwoordig al 4 hdmi poorten en Plex client. |
@AnnieK29 thanks voor je reactie! De AC Ryan PlayOn! HD is inderdaad een fijn spelertje, echter vindt ik de werking van Kodi nu eenmaal fijner, ook qua weergave in meta-data, etc. Nieuwe TV staat nog in het lijstje om aan te schaffen
|
|
|
Nee, je download gewoon openelec van de site. Is soort linux distro denk ik.
Start vliegensvlug op en letterlijk alles zit er in..
Werkt perfect samen met mijn smart harmony afstandsbediening.
Niet vergeten.. je moet wel zo'n afstandsbediening hebben tenzij je niets tegen een losse muis bij je mediaplayer hebt..
Mijn NUC speelt alles van mijn Synology af. Gekoppeld aan mijn Panasonic hdtv die op zijn beurt via digitale kabel mijn sonos playbar aanstuurt.
Activiteit kiezen op mijn remote en we zijn vertrokken.. nuc gaat aan, tv op hdmi etc.. Daarna gewoon sit back and relax. Door de scraper heb je prachtig menu.. Full high res achtergrond gebaseerd op de serie waar je op staat. Dan een kleiner posterke als vb en wat uitleg bij de serie.
Duidelijk info van hoeveel afleveringen in de map. Hoeveel al bekeken en hoeveel nog te bekijken.. etc.. etc.. ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar het is gewoon super. Dat is nog maar afspelen.. spreek dan nog niet van alle andere mogelijkheden zoals addons, skins etc... Geloof me.. het is super.. het leuke.. zelfs de goedkoopste NUC met celeron is meeeeer dan voldoende voor mediaplayer. Wil je natuurlijk nog iets meer kan je naar nucskes met core i3 of i5 gaan maar voor mediaplayer zeker niet nodig.
|
|
|
Quote:
espanolo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:24:
Quote:
@JonasL1 thanks! Even gekeken en het product zelf is ook erg mooi vormgegeven daarnaast ook ondersteuning voor DS Video, Netflix, Youtube en Kodi.
Weet je toevallig ook of je die ergens in Nederland kunt halen? Zie namelijk dat ze alleen in Amerika "verschepen". Alvast bedankt! |
Ik denk dat je het op amazon welt kunt bestellen en kunt laten verzenden, hier ben ik wel niet 100% zeker van. Het enige jammere is dan dat je de remote er wel niet bijkrijgt. Voor de rest heb ik nog niet echt gezocht omdat ik nog niet direct van plan ben om het te kopen.
|
|
|
Raspberry : jack-kabels zijn niet de meest probleemloze connectoren, het kan dus zijn dat er wat schort aan de kabel of aan de combinatie kabel-toestel. Ook is het niet zeker dat alle ingangen gelijk zijn, dus probeer eens met een jack-tulp kabel op de ingang waar ik vermoed dat nu je AC Ryan hangt. Ook zet het volume op je raspberry op maximaal (en regel het volume op je LG).
Audio omschakelen : zoals door anderen gezegd met de scart-tulp adapter. Alternatief is je LG aan je TV te hangen, die heeft een audio uit (vlak naast de antenne), voordeel is dat je enkel op de HDMI switch moet wisselen, nadeel (vermoedelijk) is dat je enkel geluid krijgt als je TV aanstaat. (Naargelang je gebruik scenerio handig of niet.)
|
|
|
Quote:
Seba28 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:19:
Nee, je download gewoon openelec van de site. Is soort linux distro denk ik.
Start vliegensvlug op en letterlijk alles zit er in..
Werkt perfect samen met mijn smart harmony afstandsbediening.
Niet vergeten.. je moet wel zo'n afstandsbediening hebben tenzij je niets tegen een losse muis bij je mediaplayer hebt..
Mijn NUC speelt alles van mijn Synology af. Gekoppeld aan mijn Panasonic hdtv die op zijn beurt via digitale kabel mijn sonos playbar aanstuurt.
Activiteit kiezen op mijn remote en we zijn vertrokken.. nuc gaat aan, tv op hdmi etc.. Daarna gewoon sit back and relax. Door de scraper heb je prachtig menu.. Full high res achtergrond gebaseerd op de serie waar je op staat. Dan een kleiner posterke als vb en wat uitleg bij de serie.
Duidelijk info van hoeveel afleveringen in de map. Hoeveel al bekeken en hoeveel nog te bekijken.. etc.. etc.. ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar het is gewoon super. Dat is nog maar afspelen.. spreek dan nog niet van alle andere mogelijkheden zoals addons, skins etc... Geloof me.. het is super.. het leuke.. zelfs de goedkoopste NUC met celeron is meeeeer dan voldoende voor mediaplayer. Wil je natuurlijk nog iets meer kan je naar nucskes met core i3 of i5 gaan maar voor mediaplayer zeker niet nodig. |
Thanks ga hier ook eens naar kijken!
|
|
|
Quote:
JonasL1 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:04:
Quote:
espanolo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:24:
Quote:
Weet je toevallig ook of je die ergens in Nederland kunt halen? Zie namelijk dat ze alleen in Amerika "verschepen". Alvast bedankt! |
Ik denk dat je het op amazon welt kunt bestellen en kunt laten verzenden, hier ben ik wel niet 100% zeker van. Het enige jammere is dan dat je de remote er wel niet bijkrijgt. Voor de rest heb ik nog niet echt gezocht omdat ik nog niet direct van plan ben om het te kopen. |
Je kunt het via Amazon inderdaad laten verschepen, echter betaal je dan wel meer dan $50 aan verzendkosten.
|
|
|
Quote:
Kapps schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:42:
Raspberry : jack-kabels zijn niet de meest probleemloze connectoren, het kan dus zijn dat er wat schort aan de kabel of aan de combinatie kabel-toestel. Ook is het niet zeker dat alle ingangen gelijk zijn, dus probeer eens met een jack-tulp kabel op de ingang waar ik vermoed dat nu je AC Ryan hangt. Ook zet het volume op je raspberry op maximaal (en regel het volume op je LG).
Audio omschakelen : zoals door anderen gezegd met de scart-tulp adapter. Alternatief is je LG aan je TV te hangen, die heeft een audio uit (vlak naast de antenne), voordeel is dat je enkel op de HDMI switch moet wisselen, nadeel (vermoedelijk) is dat je enkel geluid krijgt als je TV aanstaat. (Naargelang je gebruik scenerio handig of niet.) |
Thanks!
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|