BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Sypher |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 13:45 |
||||
Management
Wegens het wijzigende "internet klimaat" (en dan doel ik op de partijen die je graag centjes aftroggelen voor de zogenaamde "belanghebbenden", om deze vervolgens natuurlijk voornamelijk in eigen zak te stoppen) hebben we besloten onze NZB functionaliteiten binnenkort uit te gaan schakelen.
Vanaf Policy wijziging Zoals aangegeven, zijn we ook genoodzaakt om vanaf Op deze manier kunnen we de legaliteit van deze website waarborgen. Waarom? De pijlen worden steeds meer gericht op usenet, en nu Mininova praktisch verziekt is, en TPB over een paar dagen niet meer in Nederland mag opereren, hebben we weinig zin hetzelfde lot te ondergaan. We hebben geen behoefte aan gedoe. Deze site is altijd een hobby geweest welke we steeds verder professionaliseren, maar dat betekend niet dat we (dure) advocaten tot onze beschikking hebben. Ja, het downloaden van muziek, films én series is gewoon nog legaal in Nederland (software/games niet), en het feit dat we alleen NZB bestandjes (wat niets meer is dan een eenvoudig XML bestand) van series aanbieden speelt er wel een beetje aan mee. Verder bieden we zelf niets aan, we uploaden zelf niets. Het enige wat het is is een indicatie van wat er op de nieuwsgroepen staat. Toch vinden we het te "gevaarlijk" worden, en hebben daarom besloten dit te doen. Deze keuze is niet zomaar komen aanwaaien, we hebben er intern een geruime tijd geleden ook al over gesproken. NZB's zijn nooit echt de "core business" geweest, maar een extra'tje. De focus heeft altijd al op ondertitels gelegen en dit zal ook niet veranderen. We blijven gewoon ondertitels aanbieden. Sinds versie 2.0 is de focus iets meer verlegd naar het opbouwen van een community en het aanbieden van handige features die we voorheen niet hadden en wel bruikbaar zijn. Nogmaals: Ondertitels blijven gewoon zoals het is. We betreuren het zeer dat de maffiapraktijken van de "belangenverenigingen" (met een reden tussen quotes) ons tot deze keuze hebben moeten aanzetten en we hopen dat jullie onze keuze respecteren. Wie weet wat de toekomst brengt, maar voor nu spelen we het liever op safe. Sypher wijzigde dit bericht op 06-08-2009 om 09:22, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Elpiedro |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 13:53 |
||||
Global Moderator
Er verandert niet zoveel, NZB-bestanden zijn nog steeds makkelijk op te zoeken via Usenetzoeksites! Via bierdopje krijg je nog steeds een makkelijk overzicht van welke series op welke dag beschikbaar zijn! |
||||
MugenJin |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 13:58 |
||||
Beheerder
Jammer, maar begrijpelijk. |
||||
Sypher |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 14:00 |
||||
Management
En mocht je creatief zijn valt we ongetwijfeld wel iets te verzinnen met Firefox addons als GreaseMonkey |
||||
Thyone |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 14:03 |
||||
Volledig begrip voor (voor Bierdopje, niet voor die terroristen). |
||||
Speedywilly |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 14:47 |
||||
Vond dat het nog lang duurde voordat jullie ze gingen verwijderen. |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 14:52 |
||||
Helaas maar begrijpelijk. Jammer van die "terreurgroep". Ik hoop nog op een tevreden uitkomst van de rechtzaak. Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
coltaine |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 15:18 |
||||
Jammer, dan maar bij TVNZB halen en dan krijgt Takkie ook vakantie. |
||||
DJMurtz |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 15:31 |
||||
Ik kan het van jullie kant begrijpen en heb er verder ook vrede mee, maar de actie lijkt me iets te overdreven: |
||||
jarube |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 15:38 |
||||
jammer, maar begrijpelijk. Zelf maak ik gretig gebruik van de RRS Feed voor SABnzbd, ik zal dat nu handmatig moeten doen. Kleine moeite wat dat betreft. |
||||
djredmar |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 16:04 |
||||
DJMurtz: Zelf heb ik een paar jaar geleden contact gelegd met brein. Mijn bedoeling was om NA de normale uitzending recaps op internet aan te bieden. De credits alles erin, maar brein heeft dit afgekeurd. Dus ik betwijfel in hoeverre dit legaal is. Tuurlijk heb je een punt bij downloaden ipv uploaden... Maar toch vraag ik me af wat die wet dan precies zegt... |
||||
Deleted_15112011 |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 16:45 |
||||
Begrijpelijk. |
||||
DarkForce |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 17:49 |
||||
devixl: Allereerst vind ik het erg jammer dat deze functie binnenkort niet meer beschikbaar zal zijn. Elke dag even je favo series met een paar klikken kunnen downloaden is geweldig. En ik ben het dus absoluut niet eens met devixl. Het aanbieden heeft wel degelijk nut (als jij iets niet gebruikt wil het niet meteen zeggen dat datgene nutteloos is). Maar ik ben niet achterlijk en snap best waarom men deze stap gaat zetten. DJMurtz draagt goede argumenten aan maar ik denk niet dat Brein zich daar iets van zal aantrekken. Het is allang duidelijk dat het beleid daar is om zoveel mensen in Nederland te irriteren en al zouden ze Bierdopje publiekelijk 'aanvallen' (op wat voor manier dan ook) slagen ze daar ongetijfeld wederom in. Het blijft ongelofelijk wat een stichting allemaal mag uitvreten in ons mooie land, maar het zij zo. "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
BasB |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 18:20 |
||||
Heel erg jammer, dit was hetgeen wat ik juist gebruikte |
||||
Pinda |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 20:14 |
||||
Het lag in de lijn van verwachting, maar een goede actie van bierdopje |
||||
sander86 |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 20:27 |
||||
Nog ff mooie actie voeren voor het de 17e is? Weet niet of ik dit hier mag neerzetten, maarja ik zag de petitie en ik dacht ff aan bierdopje. Vind het toch jammer worden dat Brein steeds meer controle krijgt over dit soort dingen. |
||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 21:35 |
||||
Jammer, maar was in mijn ogen niet nodig geweest. Je doet het als hobby dus ik vind het wel helemaal aan jou of je het wel of niet er mee wil doorgaan. Dit is jou keuze dus die respecteer ik. |
||||
saskya |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 22:16 |
||||
Ik vind het enorm jammer dat jullie genoodzaakt zijn om deze stap te zetten. Helemaal onverwacht komt het niet. FTD heeft deze stap een tijdje geleden ook genomen (en ook daar baalde ik van!) |
||||
Deleted_22122012 |
Geplaatst op maandag 03 augustus 2009 23:45 |
||||
Wel begrijpelijk. Voorkomen is beter dan genezen. Op een hoge rekening van een advocaat zit natuurlijk niemand te wachten. En bijna ieder usenet programma heeft een ingebouwde search. Komt die ook nog eens van pas. Kan alleen maar zeggen hulde. |
||||
Perkele |
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2009 01:39 |
||||
Best een overdreven actie, imo. |
||||
ako |
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2009 06:14 |
||||
begrijpelijke actie, wel jammer dat ''mogelijke dreiging'' om de hobby om zeep te helpen de aanleiding moet zijn. |
||||
Sypher |
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2009 10:04 |
||||
Management
ako: Sinds versie 2.3 is het mogelijk de NZB's op een nette manier uit te zetten ipv hardcoded. 14 dagen vonden we een redelijke termijn hiervoor. Perkele: Dat hebben we ook overwogen, maar of je de NZB bestanden nu zelf host of direct doorlinkt naar een ander maakt volgens mij weinig uit. Men vind er altijd wel iets voor om over te kunnen dreigen |
||||
MugenJin |
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2009 10:22 |
||||
Beheerder
Ja, volgens mij gaat het om het helpen van de verspreiding van .... (vul maar in). En dat doe je met doorlinken ook |
||||
Thyone |
Geplaatst op dinsdag 04 augustus 2009 10:24 |
||||
MugenJin: En volgens mij begint het hier in NL te stinken naar dictatuur & censuur Thyone wijzigde dit bericht op 04-08-2009 om 10:25, totaal 1 keer bewerkt |
||||
solu |
Geplaatst op woensdag 05 augustus 2009 22:48 |
||||
Ik vind dit erg jammer ik vond het altijd heel makkelijk om gewoon ergens in de dag. Even naar Bierdopje te gaan series aan te klikken van mijn favorieten. En ze later te bekijken. |
||||
|