BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
||||||
Auteur | Bericht | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Sypher |
Geplaatst op zaterdag 13 april 2013 09:42 |
|||||
Management
Even een quote uit Wat gaat er gebeuren: Quote: In dit topic kunnen vragen gesteld worden over de 3.0 API maar is ook ruimte voor feedback, discussie, tips, ideeën etc. |
|||||
luccyboy |
Geplaatst op zondag 14 april 2013 17:30 |
|||||
Gebruiker
Blijft alle functionaliteit uit de 2.0 API behouden of zijn er ook API calls die eruit gaan? luccyboy wijzigde dit bericht op 14-04-2013 om 17:31, totaal 2 keer bewerkt |
|||||
Sypher |
Geplaatst op zondag 14 april 2013 17:37 |
|||||
Management
Quote: In grote lijnen wel, maar calls met overlap (bijv. die data anders formatten) komen daar niet meer in. Quote: Ik geloof dat één van de developers wel (wat) Java kennis heeft, dus wellicht. Maar voor talen die we zelf niet kennen is het handig als we gebruikers bereid vinden daar een wrapper voor te schrijven en met ons te delen, zodat we die via de site kunnen verspreiden bijv. Quote: De API authenticatie zal enkel oAuth 2.0 worden. Quote: De API zal gelijk met de site online gaan, dit aangezien het onmogelijk is om de huidige API aan de oude site te koppelen. Bij de lancering zal de 2.0 API niet meer werken ivm verschillen in de data structuur. Het bieden van outdated data is ook niet echt wenselijk. Het is de planning om een maand van te voren oftewel een demo-API beschikbaar stellen en/of de documentatie met requests/responses. |
|||||
mrblobby |
Geplaatst op zondag 26 mei 2013 20:10 |
|||||
Begrijp ik het goed dat ik als ontwikkelaar van een applicatie het oAuth 2.0 proces moet doorlopen om een acces token te verkrijgen, waarmee ik vervolgens vergelijkbare dingen kan doen als met de huidige API key? |
|||||
Xepos |
Geplaatst op zondag 26 mei 2013 20:20 |
|||||
Gebruiker
Maar door middel van deze inlogproces wie garandeert er dan dat de ontwikkelaar niet de inloggegevens zelf opslaat en wellicht malafide praktijken wilt uitvoeren? Bierdappje developer Bierdappje in de Google Playstore |
|||||
mrblobby |
Geplaatst op maandag 27 mei 2013 08:26 |
|||||
Quote:Het hele idee van oAuth 2.0 is dat je juist geen inloggegevens hoef prijs te geven, dus ik begrijp je opmerking niet helemaal. Mijn vraag gaat er juist om, of de eindgebruikers van bijv. de XBMC subtitle applicatie allemaal een Bierdopje account moeten hebben en die moeten gebruiken om de applicatie toestemming te geven om hier gebruik van te maken (middels zo'n access token). Als dat namelijk het geval zou zijn, dan heb ik als ontwikkelaar straks een behoorlijke uitdaging. Voor de duidelijkheid: momenteel wijzigt de XBMC subtitle applicatie niks aan of voegt iets toe aan de Bierdopje site. Het heeft dus als het ware alleen read-only rechten. Dus nu heeft de applicatie geen gebruikersgegevens nodig. |
|||||
blaitem |
Geplaatst op maandag 27 mei 2013 09:53 |
|||||
Gebruiker
Ik vrees dat je gebruikers straks een bierdopje account gaan nodig hebben om de api te kunnen gebruiken. Tenzij men een private en public gedeelte van de api gaat maken natuurlijk. |
|||||
Advertentie | ||||||
|
||||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 29 mei 2013 16:35 |
|||||
Management
Sommige plugins van de XBMC subtitle plugin vereisen nu al een username/password. |
|||||
Sypher |
Geplaatst op dinsdag 03 september 2013 15:07 |
|||||
Management
Off-topic reacties verwijderd |
|||||
colicab |
Geplaatst op vrijdag 13 december 2013 14:29 |
|||||
Hej allemaal, |
|||||