BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
SGbami |
Geplaatst op donderdag 15 december 2011 23:48 |
||||
Allereerst props voor de vertalers . Zonder jullie kon ik niet rustig mijn serie's en films kijken zonder er bij na te denken. Waarvoor dank dus . En blijf vooral doorgaan ! SGbami wijzigde dit bericht op 15-12-2011 om 23:49, totaal 2 keer bewerkt |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op donderdag 15 december 2011 23:54 |
||||
Ik denk dat de subs die je gedownload hebt niet geschikt zijn voor jouw videobestanden. Wat is de bestandsnaam van je videobestanden en wat is die van de subs die je gedownload hebt? Heb je al geprobeerd of een andere versie van de subs wel sync loopt? |
||||
dannygs51 |
Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 00:35 |
||||
programmas zoals subtitle edit, subtitle workshop kan je ook de tijden mee aanpassen. Als het verschil steeds hetzelfde blijft werkt dat prima. Gewoon die 2 a 3 sec. vroeger of later laten verschijnen |
||||
dopie |
Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 09:29 |
||||
Ik gebruik GOM player om media bestanden via mijn pc te bekijken. Walking Dead, Blue Bloods, Revolution, Sons of Anarchy, Strike back |
||||
NathalieM |
Geplaatst op vrijdag 16 december 2011 09:33 |
||||
Quote: Zo goed als elke nieuwe speler kan dat (VLC, MPC, KMPlayer, SPlayer,...) en dit is ook de manier waarop ik het doe als ik geen goed gesynchroniseerde ondertiteling vind (wat vaak voorkomt bij WEB-DL releases, ik heb dan nog geluk dat ik wel goede syncs vond voor mijn Breaking Bad eps :p). Dus inderdaad, let op de naam. En als die niet klopt, zoek naar manieren om te syncen via je media player. Meestal is het dan gewoon een paar seconden achteruit of vooruit zetten en dan zit je meestal wel goed voor de rest van de aflevering. Soms gebeurt het wel dat na een zwart scherm (reclamebreak) ze weer fout zitten maar dat is dan ook met een paar klikjes terug opgelost. Of desnoods, google "how to sync subtitles with <insert media player>" |
||||
SGbami |
Geplaatst op zondag 18 december 2011 00:49 |
||||
Thnx voor de reacties. Zal zo eens even kijken wat wel en wat niet werkt . |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
RdR |
Geplaatst op zondag 18 december 2011 10:54 |
||||
Ik gebruik BS-Player, waarbij ik af en toe ook van de mogelijkheid gebruik maak om subs te vervroegen of te verlaten. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 17:12 |
||||
Quote: Als de vertaling over de gehele lengte van de aflevering bijvoorbeeld drie seconden achter loopt is het niet zo moeilijk om de sync ervan aan te passen. Dit is nog altijd het zuiverste, ongeacht welke mediaspeler, interne of externe, je nadien ook gebruikt, je ondertitel zal dan altijd in de pas lopen. Ikzelf gebruik voor bijna al mijn syncwerk al jaar en dag het kleine onooglijke programma "subrip". Waarmee je niet alleen kunt rippen van een dvd, maar ook kunt syncen. Nu is er nog een mogelijkheid om een ondertitel op te schuiven in tijd. Als je aflevering een MKV bestand is, open het met MKVmerge en voeg je ondertitel toe in de MKV container. Je kan er de audiosporen en ondertitelsporen vervroegen of verlaten in tijd, als deze uit sync mochten lopen. Ga als volgt te werk: Open MKVmerge, voeg het desgewenste MKV bestand toe. Je ziet nu als alles goed is het videospoor en het audiospoor in het venster verschijnen. Voeg nu je ondertitel toe, als alles goed is staat die nu onder het audiospoor in het venster. Klik op het ondertitelspoor in het venster, (lijn wordt blauw) klik vervolgens op "Specifieke formaat opties". Je ziet dan een vakje waar staat, "Vertraging (in ms). Vul in dit vakje het aantal milliseconden dan je de ondertitel wil vertragen of vervroegen. Voor vervroegen het getal laten voorafgaan door een minteken, in uw geval dus: -3000 Zo zal de ondertitel 3 seconden vervroegd worden. Niet vergeten op start samenvoegen te klikken, zo creëer je een nieuw MKV bestand met je ondertitel er in opgenomen. Eenvoudiger kan het eigenlijk niet. MKVmerge kan je hier downloaden. De meeste recente versie is "mkvtoolnix-unicode-5.2.0-setup.exe" van 18 dec. 2011. Als je MKVmerge gebruikt, klik dan linksboven eerst op "bestand/opties" en zet een vinkje bij "Zet verwijder kop compressie uit voor audio en video sporen". Dit om alle problemen te vermijden bij eventuele mediaspelers die problemen hebben met die "kopcompressie". Succes. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 20-12-2011 om 17:16, totaal 1 keer bewerkt |
||||
SGbami |
Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 17:21 |
||||
Thnx voor de uitleg |
||||
sw3ex |
Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 17:47 |
||||
Ik heb vaak het probleem dat er geen engelse WEB-DL sync's zijn voor mijn series, meestal download ik dan gewoon de 720p sync's dan moet ik wel vaak als er reclame is geweest eventjes terug hercorigeren (via VLC met de h en j toets) |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op dinsdag 20 december 2011 20:42 |
||||
Ja, ik geef ook de voorkeur aan Web-Dl's, ze leveren de beste kwaliteit zowel wat beeld als klank betreft, nu hoor ik sommigen al denken,"nee, BluRay is nog beter. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 20-12-2011 om 20:46, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Remcog |
Geplaatst op maandag 09 januari 2012 22:16 |
||||
Quote: Dit ga ik zeker eens proberen!! Het zijn meestal die oudere films waar je nooit goedlopende subs voor kan vinden. wat in de praktijk betekend dat ik voor mijn vriendin werkelijk de gehele film met toetsenbord op mijn schoot zit. grrrr. en om de 5 minuten ( HEE hij loopt niet goed meer hoor!) te horen krijg de enige reden waardoor ik soms gewoon shit koop in de winkel |
||||
|