Forum > Algemene TV-Talk > Gecancelde series die de moeite waard zijn
|
|
Pagina 1 van de 4
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Ik vond hier geen topic over en het leek me een goed topic om ervaringen over gecancelde series te delen. Zijn deze de moeite waard om te kijken? En hoe sluit de serie af? Dat zijn vaak de vragen die de kijker wilt weten.
Soms is deze informatie wel te vinden het serieforum, maar een centrale plaats leek mij makkelijk (zodat men ook nog series ontdekt ).
Voor mij geldt:
1) FlashForward, een geweldige serie die helaas gecanceld is. Het eerste seizoen is volledig, een tweede is er nooit gekomen. De serie sluit voldoende af (de vragen van S01 worden beantwoord) maar de laatste aflevering vormt voor een deel de 'intro' naar S02. Als je dat laatste kunt vergeten is dit een geweldige serie die iedereen gezien moet hebben De serie is volledig vertaald te vinden op BD.
2) The River. vermakelijke serie, met een 1 seizoen bestaande uit 8 afleveringen. Er is een eind aangemaakt (omdat de serie gecanceld werd) maar deze is niet in staat om alle vragen te beantwoorden en voelt enigszins 'goedkoop' aan. Desalniettemin zijn het 8 afleveringen om van te genieten. Ook deze serie is volledig vertaald.
3) Het één seizoen durende Awake. De laatste aflevering is een totale mind-fuck en de laatste minuten kunnen door menig kijkers als 'simpel' worden opgevat. Toch was deze serie in mijn mening een perfecte mix tussen drama en thriller/actie/detective. Ik zat al aan de buis gekluisterd bij E01 en heb het seizoen in één week afgekeken. Een aanrader! Ook deze is volledig vertaald.
Hebben jullie nog meer van dit soort series? Ik denk dat men meestal gecancelde series overslaat (als je er niet aan begonnen bent bij het begin), terwijl er echt goede series tussen zitten. Ik ben benieuwd naar jullie bijdrage
---------------------------------------------------------------
Aangegeven in dit topic:
Luck
Prima HBO serie over een renbaan, was vernieuwd alleen sneuvelden er wat te veel paarden voor het imago.
breaking in
na een zeer goed eerste seizoen, na 1,5jaar terug gekomen voor seizoen 2, hoofdrol speelster (melanie) na 1 aflevering van seizoen 2 eruit geschreven, daardoor zijn naar mij mening de kijkcijfers gedaald. seizoen 1 is zeker de moeite waard om te gaan kijken.
V 2009
Jaa, helemaal vergeten eigenlijk.!
seizoen 1 was geweldig, seizoen 2 eigenlijk ook, helaas gecanceld, was nog genoeg materiaal voor een 3de seizoen erg jammer..
Firefly
Absolute topper en EEUWIG zonde. Google wat rond, en je zult zien dat ik niet de enige ben. Er is nog een film van gekomen: Serenity die het verhaal "afrond", maar er zat nog vele seizoenen potentie in deze topper.
Defying Gravity
Fijne mix van drama en sci-fi! Ik was extreem verslaafd, en na 13eps was het klaar Qua verhaal is niets opgelost en alle mogelijkheden voor een volgend seizoen, maar dat komt definitief niet meer...
The Gates
verschillende supernatural beings in een speciaal stadje. Niet de komische noot van Eureka, maar meer op de drama-toer
Off the map
dokters in de jungle, verfrissend omdat het niet het zoveelste seizoen van Grey's Anatomy is. De cliffhanger zal niet beantwoord worden helaas.
Moonlight
Met Alex O'Laughlin van Hawaii-Five O. Serie moest wat opstarten, maar de rode draad werd aanweziger en de afleveringen beter.
Pan Am
heerlijke sfeer en over-the-top-drama in de jaren zestig. Opzet voor seizoen 2 wordt gegeven, maar het kan vervelender eindigen voor een serie.
Traveler
een spannende serie! Serie zou oorspronkelijk uit ?? afleveringen bestaan, dit werd teruggebracht naar 13 or so episodes. Helaas hebben ze na 8 eps de stekker eruit getrokken, het verhaal houd gewoon op.
Drive
6 afleveringen vol adrenaline over een illegale race met Nathan Fillion, Emma Stone en Dylan Baker. Was bedoeld voor 13 episodes maar door continu postponen van FOX (<== THANKYOUVERYMUCHYOUBASTARDS) werd dit slechts 6 episodes. Heerlijk om even te genieten maar eindigt op een cliffhanger dat mij al 4 jaar verbijsterd laat.
The Fades
Beste Supernatural-drama van BBC. Heeft alles wat een goeie zombie/vampier/horror-fanaat nodig heeft. Gecancelled om Being Human een 5e seizoen te schenken. The Fades heeft onlangs de BAFTA voor beste Drama gewonnen en BBC en creator Jack Thorne bespreken een eventuele continuatie van de serie.
Stargate Universe
-
The Event
-
Seizoen 3 eindigde met een enorme cliffhanger ... en toen werd het stil...
A Gifted Man
De moeite waard. De kijkcijfers tussen 18 en 45 waren jammer genoeg niet hoog genoeg, dus werd de serie gecancelled na 16 afleveringen.
Ik heb niet het gevoel dat er iets 'ontbreekt', dus is zeker een aanrader om 16 keer naar te kijken.
Human Target
Human Target gaat over Mark Valley, die een bodyguard is. Hij wordt ingehuurd om personen te beschermen en doet dit door zich te integreren in het leven van deze personen.
Helaas maar 2 seizoenen, 3e gecancelt. Was wel een aardige serie.....
Endgame
-
mutant x
Was zo'n spannend einde maar geen vervolg
net zoals odyssey 5 was ook wel benieuwt hoe dat verder ging
Legend of the Seeker
komt als een van de eerste series in gedachten die ik hier nog niet zag.
The Black Donnellys
heeft één seizoen op NBC gelopen. Gritty maffia series passen ook niet echt bij het imago van NBC dus dat verrast me niets. Was wel enorm goed, en een open einde. S2 zou fantastisch geweest zijn.
Dollhouse
Gecancelled na een seizoen 2 (met een gesloten einde) maar Joss had een 5 seizoenen plan en ik had die graag uitgespeeld gezien.
Angel
gecancelled geweest in 2004(?) omdat ze dachten dat vampieren niet meer hip waren (ze moesten eens weten...) ondanks dat ze de hoogste kijkcijfers van WB hadden op dat moment. Hierdoor is S5 een open einde. Ze gaan wel verder in de comics maar dat is niet hetzelfde vind ik. (vond de keuze van verhaallijnen in de comics ook niet super)
Arrested Development
Na 3 seizoenen gecancelled door Fox (was één van de beste comedy's ooit). Is gecancelled geweest in 2006, maar ze zijn nu uitzonderlijk terug bezig aan een 4de seizoen!!!
Rubicon
Subtiele espionage, helaas maar 1 seizoen, maar zeker de moeite waard!!
Terriers
Buddy private detectiveserie; goed geacteerd en zeer komisch.
The Chicago Code
-
Breakout Kings
-
Alcatraz
-
Day Break
Groundhog day, maar dan geen comedy. Een politieagent heeft elke dag dezelfde dag waarbij hij in allerlei sitauties komt.
1 seizoen, afgesloten. Is halverwege het seizoen gecancelled en is op webisodes verder gegaan om het verhaal af te ronden.
Survivors
(Britse serie). Wat mij betreft een van de allerbeste post-apocalyps series ooit!
Kings
Ik heb afgelopen dagen Kings opnieuw gekeken. Nu in prachtige HD kwaliteit. Kings was zeker een goede prodcutie van NBC, maar had misschien beter geslaagd als het werd uitgezonden door een kabelmaatschappij.
DragonChief wijzigde dit bericht op 15-02-2013 om 15:18, totaal 1 keer bewerkt
Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace.
|
|
|
Raines
Met Jeff Goldblum. Eigenlijk heeft Perception/Awake dit idee gestolen. Gaat over een detective die zijn slachtoffers ziet en die helpen hem een zaak op te lossen
Mental
Werd omschreven als een mengeling van House en ER. Gaat over een psychische inrichting die geleid wordt door Gallagher (Vance) die met zinjn onorthondoxe wijze van leiden onder de staff vijanden maakt maar de patienten heel erg helpt.
Harper's Island
Iedereen kent deze, denk ik. Een koppel trouwt en geeft een bruilhoft op een eiland, daar gaan de gasten een voor een dood, wie is de moordenaar??
Het einde is kut, maar het is leuk om de opbouw te zien
Endgame
Gaat over een schaakampioen die na de dood van zijn vrouw in een hotel is gaan wonen en nu zijn hotel, dus lost hij misdaden op zonder het hotel te verlaten. De serie eindigt wel kut, dus de laatste paar minuten gewoon niet kijken.
Past Life
Met Bishop (body of proof) en Giddish (L&W SVU). Elke aflevering wordt een zaak opgelost van mensen die visioenen hebben, maar meestal niet zonder gevolgen
Saved
Gaat over een ambulance-broeder en al de shit waar die mensen mee om moeten gaan. Is van TNT, dus zal wel goed zijn.
New Amsterdam
Defenders
Het zelfde idee als Franklin and Bash. Twee advocaten die allebei andere kwaliteiten hebben dan strafrecht, lossen toch hun zaken op. Speelt in Vegas. Zeld
Eli Stone
Advocaat die opdrachten van God krijgt om bepaalde dingen te doen. Met Johnny Lee Miller die later dit jaar ook de hoofdrol in Elementary heeft. Eerste seizoen is leuk, tweede seizoen is kut omdat er dan opeens twintig verhaallijnen bijkomen die niet bijster ineteressant zsin
The Agency
Serie waarvan sommige delen gefilmd zijn in het echte CIA-hoofdkwartier -het is voor hun wel kut dat ze een serie gekozen hebben die nooit bekend is geworden- dat alleen al is een reden om te kijken. Er zijn geen ondertitels van te vinden dus dat is wel kut.
E-Ring
Zaken worden min of meer bekeken vanuit militair perspectief, als deze serie speelt op het Pentagon. Met het politiek-gekut dat erbij hoort. Is wel leuk als je gewoon wilt weten hoe het er daar aan toe gaat.
Jake 2.0
Jake Foley is een ICT'er die werkt bij de NSA, niemand kent hem. Door stom toeval krijgt hij superkrachten en wordt een soort supermens, nu moet hij nog worden getraind tot een goede nsa-agent.
Medical investigation
Met de altijd irritante Neal Mcdonough (Justified) word er gezocht naar de oorzaak van epidemies.
Killer instinct
Serie bedacht door Berman (heeft ook Drop Dead Diva bedacht), Serie is slecht ontvangen in Amerika, het zwakbegaafde broertje van Criminal Minds. Maar het is nog steeds leuk om te kijken
Mercy
Werd een tijdje uitgezonden op RTL8. Het leven van drie zusters wordt gevolgd. Normale kritieken, kort gezegd, voor het realisme hoef je dit niet te kijken maar het is echt een geweldige show vind ik, je moet gewoon de laatste aflevering niet kijken
Alias
Een agente die werkt voor SD-6 denkt dat ze voor de good guys werkt maar als ze het tegendeel uitvind wordt ze dubbelagente, de andere verhaallijn gaat over een van haar vrienden die journalist is, en die, zonder hij het weet haar werkgever onderzoekt. Zelfde Verhaal als Eli Stone, wordt elk seizoen een stukje slechter.
Veronica Mars
Grote fout die hier gemaakt is, is dat in seizoen 1 alle grote vragen al zijn opgelost, dus was er eigenlijk geen tweede en derde seizoen meer nodig.
In justice
Mensen die onschuldig zijn maar toch veroordeeld worden geholpen in deze serie. Het is een hele leuke serie, er zit een ongelofelijk goede tekstschrijver achter en het is echt beter dan je verwacht
Justice
Victor Garbor speelt erin, genoeg reden voor mij om te kijken. Jerry bruckheimer produceert het wat het hele niveau toch wat omlaag haalt, maar het is nog steeds een leuk tijdsverdrijf
The Whole truth
Serie met Rob Morrow (Don Eppes in Numb3rs). Het leuke van deze serie is, vind ik, dat je aan het einde pas weet wie schuldig is, eerst worden de zaken uitgelegd zonder dat je weet wie het gedaan heeft. Nadeel is wel dat er nogal met stereotypes gewerkt wordt=.
Three Rivers
Serie met Alex o Loughlin (Hawai Five O). Gaat over een huis waar ze orgaan-doners inplanten of goe dat ook heet. Sla de eerste drie afleveringen maar over, daarna wordt het pas goed.
The inside
Serie met Rachel Nicols (speelt nu Kiera Cameron), al rede genoeg om te kijken. Ze speelt een rookie agent die overgezet wordt naar een nieuwe task-force, het loopt nog niet op rolletjes
wdoorn wijzigde dit bericht op 14-08-2012 om 11:52, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
Kun je per serie een korte toelichting geven?
Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace.
|
|
|
Luck
Prima HBO serie over een renbaan, was vernieuwd alleen sneuvelden er wat te veel paarden voor het imago.
|
|
|
breaking in: na een zeer goed eerste seizoen, na 1,5jaar terug gekomen voor seizoen 2, hoofdrol speelster (melanie) na 1 aflevering van seizoen 2 eruit geschreven, daardoor zijn naar mij mening de kijkcijfers gedaald. seizoen 1 is zeker de moeite waard om te gaan kijken.
|
|
|
The Firm!!!!
|
|
|
V 2009
|
|
|
Wat, nog geen Jericho genoemd? Hier thuis was iedereen er niet blij met dat het gecanceld was
JustMike wijzigde dit bericht op 14-08-2012 om 12:01, totaal 1 keer bewerkt
It's Simple. We Kill The Batman.
|
|
|
Quote:
Vergeten
Jericho is geweldig en was gecanceld, maar ze hebben een (kort) seizoen 2 gemaakt om de serie af te sluiten. Dus feitelijk gezien is de serie afgesloten. Zeker een aanrader, en MOET iedereen gezien hebben!
|
|
|
Quote:
Jaa, helemaal vergeten eigenlijk.!
seizoen 1 was geweldig, seizoen 2 eigenlijk ook, helaas gecanceld, was nog genoeg materiaal voor een 3de seizoen erg jammer..
|
|
Newscrew
|
Quote:
Dat ja.
Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed.
|
|
|
Leuk topic!
Even ter definitie: voor mij is een gecancelde serie een serie die na 1 seizoen van de buis is gehaald, zonder de pretentie te hebben dat het bij dit ene seizoen moest blijven.
Gelukkig heb ik hier genoeg van, kennelijk heb ik een niet mainstream-smaak
Absolute topper en EEUWIG zonde: Firefly
Google wat rond, en je zult zien dat ik niet de enige ben. Er is nog een film van gekomen: Serenity die het verhaal "afrond", maar er zat nog vele seizoenen potentie in deze topper.
Defying Gravity
Fijne mix van drama en sci-fi! Ik was extreem verslaafd, en na 13eps was het klaar Qua verhaal is niets opgelost en alle mogelijkheden voor een volgend seizoen, maar dat komt definitief niet meer...
Nog een paar leuke:
- The Gates: verschillende supernatural beings in een speciaal stadje. Niet de komische noot van Eureka, maar meer op de drama-toer
- Off the map: dokters in de jungle, verfrissend omdat het niet het zoveelste seizoen van Grey's Anatomy is. De cliffhanger zal niet beantwoord worden helaas.
- Moonlight: Met Alex O'Laughlin van Hawaii-Five O. Serie moest wat opstarten, maar de rode draad werd aanweziger en de afleveringen beter.
- Pan Am: heerlijke sfeer en over-the-top-drama in de jaren zestig. Opzet voor seizoen 2 wordt gegeven, maar het kan vervelender eindigen voor een serie.
- Traveler: een spannende serie! Serie zou oorspronkelijk uit ?? afleveringen bestaan, dit werd teruggebracht naar 13 or so episodes. Helaas hebben ze na 8 eps de stekker eruit getrokken, het verhaal houd gewoon op.
- Net als @DragonChief heb ik erg genoten van FF, Awake en The River. Voor V (2009) is het jammer dat het na 2 seizoenen stopte, met een 3e seizoen had alles afgerond kunnen worden in mijn ogen.
the Evermind that knows no season and withers not
|
|
|
Drive: 6 afleveringen vol adrenaline over een illegale race met Nathan Fillion, Emma Stone en Dylan Baker. Was bedoeld voor 13 episodes maar door continu postponen van FOX (<== THANKYOUVERYMUCHYOUBASTARDS) werd dit slechts 6 episodes. Heerlijk om even te genieten maar eindigt op een cliffhanger dat mij al 4 jaar verbijsterd laat.
Sinds FOX Drive en Firefly cancellede is het voor mij altijd bang afwachten op nieuwe series die toch een grote fanbasis hebben. Meestal worden die in de vuilbak gegooid.
The Fades. Beste Supernatural-drama van BBC. Heeft alles wat een goeie zombie/vampier/horror-fanaat nodig heeft. Gecancelled om Being Human een 5e seizoen te schenken. The Fades heeft onlangs de BAFTA voor beste Drama gewonnen en BBC en creator Jack Thorne bespreken een eventuele continuatie van de serie. ==> AANRADER
brettelleke007 wijzigde dit bericht op 14-08-2012 om 13:01, totaal 1 keer bewerkt
I'Ve Been Dextered
|
|
|
En Stargate Universe ook niet te vergeten
Moonlight was ook echt zonde, zo'n goede serie!!
JustMike wijzigde dit bericht op 14-08-2012 om 13:05, totaal 1 keer bewerkt
It's Simple. We Kill The Batman.
|
|
Banned
|
The Event.
53 vertalingen: One Tree Hill: 16 | Teen Wolf: 16 | Lights Out: 10 | Suits: 4 | 90210: 2 | The Newsroom: 2 | Gossip Girl: 1 | Glee: 1 | Zen: 1 | Scandal: 1.
|
|
|
The Lost World.
Seizoen 3 eindigde met een enorme cliffhanger ... en toen werd het stil...
|
|
|
Ikzelf vond A Gifted Man de moeite waard.
De kijkcijfers tussen 18 en 45 waren jammer genoeg niet hoog genoeg, dus werd de serie gecancelled na 16 afleveringen.
Ik heb niet het gevoel dat er iets 'ontbreekt', dus is zeker een aanrader om 16 keer naar te kijken.
Michael Holt is een succesvolle maar egocentrische chirurg in een chique New Yorkse privé kliniek. Dankzij zijn goed betaalde baan heeft hij een erg comfortabel leven, maar is hij toch niet tevreden en weet hij geen echte connecties te maken met de mensen om hem heen.
Dit alles veranderd als de geest van zijn overleden vrouw Anna hem bezoekt en vraagt of hij de gratis kliniek open wil houden die ze altijd beheerd heeft. Dit maakt de zus van Michael, Christina, erg blij, aangezien ze altijd heeft gedacht dat hij een beter persoon was als hij bij z'n vrouw was.
|
|
|
Er zijn al een aantal series genoemd die ik ook zou noemen zoals Alias, Stargate Atlantis, Jericho, Off the Map, V, FlashForward maar ik mis er nog een aantal:
3 voor de handliggende:
- 24
- Prison Break, door 24 en deze ben ik een serie-junkie geworden
- Lost
Minder voor de handliggende, maar zeker de moeite waard om te kijken:
- Dark Blue
- The Shield
- Terminator: The Sarah Connor Chronicles
- Persons Unknown
- In plain Sight
- Life (met Damian Lewis, van Homeland)
En verder een aantal series die toch wel een bepaalde bekendheid hebben, maar na een x aantal seizoenen helaas zijn gecancelled of gestopt:
- Entourage
- Battlestar Galactica
- Desperate Housewives
- Friends
- Heroes
Het zijn er teveel voor een toelichting, maar de series zijn ook terug te vinden op bierdopje, youtube en imdb natuurlijk voor deze toelichting Wie weet zit hier nog iets tussen wat jullie nog niet hebben gezien!
|
|
|
@Evermind, bedankt voor de Defying Gravity tip, trailertje gekeken en ik denk dat dit wel iets voor mij kan zijn, dus toegevoegd aan mijn (lange) 'watchlist'.
|
|
|
Quote:
Top! Altijd leuk als ik mensen kan aansteken met mijn verslaafdheid
Ach, 13 eps, die heb je zo gezien
the Evermind that knows no season and withers not
|
|
|
Human Target
Human Target gaat over Mark Valley, die een bodyguard is. Hij wordt ingehuurd om personen te beschermen en doet dit door zich te integreren in het leven van deze personen. Hij loopt hierbij een groot risico omdat hij zich vaak voordoet als één van zijn cliënten om de aandacht van de misdadigers te trekken.
Helaas maar 2 seizoenen, 3e gecancelt.
Was wel een aardige serie..... :-)
|
|
|
24, Prison Break, Lost, Heroes, The Shield
Dat zijn toch geen gecancelde series? Dan zou je iedere serie kunnen opnoemen die afgelopen is
Voor mij zijn The Event en Endgame leuke serie's die gecanceled zijn helaas
Klasse Bal Henk !
|
|
|
Stargate Universe was echt awesome.
Als de kijkcijfers beter waren geweest, had het de Stargate franchise nog jaren kunnen laten voortleven.
Nu voelt het alsof de Stargate franchise voorbij is, maar hopelijk komen MGM en SyFy tot een overeenkomst om nog een Stargate serie te maken. Er zijn genoeg dingen die nog verteld kunnen worden en het zou voor geweldige Sci-Fi zorgen.
|
|
|
Quote:
DragonChief schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:
Quote:
Vergeten
Jericho is geweldig en was gecanceld, maar ze hebben een (kort) seizoen 2 gemaakt om de serie af te sluiten. Dus feitelijk gezien is de serie afgesloten. Zeker een aanrader, en MOET iedereen gezien hebben! |
Er schijnen ondrhandelingen te zijn voor Jericho een Season 3.. maar zulk soort verhalen gaan vaker de ronde laten we het hopen echt een top serie!
|
|
|
Quote:
24, Prison Break, Lost, Heroes, The Shield
Dat zijn toch geen gecancelde series? |
Heroes 4x19 eindigde met "to be continued"; imo een gecancelde serie;
24 8x24 eindigde met een emotioneel afscheid (Jack - Chloe), zelf zou ik dat afgerond noemen, al kan een volgend seizoen natuurlijk altijd... zolang Jack leeft ...;
Prison Break leek mij afgerond;
The Shield ken ik niet.
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
|