Forum > Developers > Auto sub download scriptje
|
|
Pagina 9 van de 41
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
janjrdeboer schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:16:
Hallo!
Het wordt een beetje afgezaagd maar wederom hartstikke bedankt voor dit geweldige script! Ik heb zelf de ballen verstand van programmeren dus ik vind dit sowieso bijzonder knap gemaakt.
Ik mis echter nog één feature. Het komt weleens voor dat hij de sub niet vind op bierdopje omdat sickbeard bijvoorbeeld de SHUNPO versie download van "The Killing" en op bierdopje staat dan bijv de ORENJI versie.
Nou zag ik dat Brennusje al een versie gemaakt heeft die dan automatisch de 720 versie pakt. Alleen die versie eist dat er een .nfo bestandje naast de serie staat met de originele naam er in. Ik vind dat persoonlijk te ingewikkeld omdat ik SickBeard helemaal niet laat renamen.
Het enige dat ik zou willen is dus een automatische 720p of webdl of hdtv download 'if no match' of -en dat zou helemaal top zijn- dat ie dan alle 720 webdl hdtv versies van subs download |
Deze bug was mij al eerder opgevallen, verwacht dit weekend hier een fix voor te kunnen uitleveren.
Quote:
Nikita.S02E08.London.Calling.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.mkv |
Deze file werkt bij mij gewoon. Waarschijnlijk was de subtitle nog gewoon niet uit? Mocht ie het nog steeds niet doen, zit je wel op de laatste versie?
Quote:
dat schijnt wel ongeveer te kloppen, ik vond 2 logfiles terug ..
echter het zou eigenlijk niet zo moeten zijn als in de config
/usr/local/src/auto-sub/AutoSubService.log
staat vermeld ;-)
Ben benieuwd wanneer ik een hg update kan doen ;-) |
Dat klinkt als een bugje, zal er dit weekend een blik op werpen waarom hij hem niet gewoon op de juist plek neerzet. Het gaat nog behoorlijk lang duren voordat de webinterface uitkomt ben ik bang. Ik heb nu eindelijk weer wat tijd, dus verwacht wel wat bug fixes en miss voor het nieuwe jaar een simpele interface (met nadruk op misschien).
<removed>
|
|
|
ik ben niet afhankelijk van een GUI hoor ;-)
ik zou echt blij zijn als er een twitter account in gezet kan worden. ik tweet voor mezelf op het twitter account usenedownloads, dit geeft mij direct een overzicht wat er gedownload is en welke subs ik heb.
Dit wordt door een ander subtitel script gedaan, maar ik wil graag overstappen naar jou script.
Want dat is wat er mist: als gebruiker moet je maar raden welke serie wanneer een sub krijgt. En ik heb echt veel series ... ;-)
als dat uiteindelijk in een simpel GUI ook gezet kan worden is dat ook ok.
maar dat is eigenlijk het enige om het script nog niet 24/7 te laten draaien.
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Het oplossen van het probleem met de releasegroup heeft toch wat meer voet in aarde dan ik eigenlijk had verwacht. Om het optelossen moet er een functie herschreven worden, ik heb daar inmiddels een ontwerp voor gemaakt maar vraag toch jullie om met mij mee te denken.
Om een zo'n best mogelijke match te krijgen probeer auto-sub te kijken welke variables hij het beste kan matchen. Als hij de releasegroup heeft kunnen vinden gaat hij hierna alleen maar proberen een match te krijgen waar OOK de releasegroup inzit. Dit betekend dus als hij de releasegroup verkeerd heeft geparsed hij nooit een match kan krijgen. Niet heel ideaal.
Hoe ik dit wil oplossen is door een score systeem te gaan toepassen, elke artibuut (Releasegroup, Quality (720p of 1080p of SD) en Source (DVDrip, HDTV, etc)) krijgt een bepaalde waarde. Hoe hogere de score, hoe beter de match. De match met de hoogste score wordt gedownload.
Hoop dat het een beetje duudelijk over komt, maar mijn vraag aan jullie is. Welk artibuut is het belangrijkste en welke daarna?
Momenteel is het: Releasegroup > Quality > Source
Ik vind source belangrijker dan quality.
Serie.Name.S01E02.720p.HDTV.mkv loopt over het algemeen ook sync met: Serie.Name.S01E02.HDTV.avi (SD qualiteit dus)
terwijl Serie.Name.S01E02.DVDrip.avi niet sync loopt met Serie.Name.S01E02.HDTV.avi
En releasegroup is mooi als die gematched wordt, maar in mijn ogen geen vereiste (ik rename zelf met sickbeard en heb deze hele variable er niet in staan).
Dus ik denk het volgende: Source > Quality > Releasegroup
Als ik hier variables aan zou koppelen: (Source = 4) > (Quality = 2) > (Releasegroup = 1)
EDIT!: Voor alle waaghalsen onder ons. In de reposity is update te vinden waarmee er beter matches gemaakt worden d.m.v. het process wat hier boven beschreven staat. Bij mij eigen NAS (circa 2500 afleveringen) zorgde dit voor geen problemen, zelf een enorme verbetering. Voor circa 20 afleveringen heeft AutoSub nu wel een match gevonden die ook nog goedlopen! Graag hoor ik jullie feadback hierover.
zyronix wijzigde dit bericht op 18-12-2011 om 19:39, totaal 6 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Ik kan je update niet vinden heb je misschien een linkje voor me?
-edit- ok gelukt ik heb de repo gecloned ik neem aan dat ik nu automatisch de laatste -dus jouw versie- heb?
jansrdeboer wijzigde dit bericht op 19-12-2011 om 10:56, totaal 3 keer bewerkt
|
|
|
Correct, als je hem gecloned heb heb je mijn nieuwste versie. Ik heb hem nog niet als download staan omdat ik hem eerst wil testen en zal de komende dagen meer bug fixes uitbrengen.
<removed>
|
|
|
ik ga vanavond even stoeien ..
belangrijk is voor mij dat de subs sync lopen ;-)
Zal ook even kijken hoe het bij mij gesaved wordt ..
Source Quality Releasegroup lijkt me ok ..
je zou ook eea kunnen overnemen wat Sickbeard gebruikt om de juiste episode te pakken
zeroday wijzigde dit bericht op 20-12-2011 om 14:25, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Aan sickbeard heb ik in dit geval niet echt wat, omdat je een subtitle probeert te matchen met een serie. De meeste doen dit process met de hand en nu proberen wij het een computer te leren
<removed>
|
|
|
Quote:
keb 1-2-3 geen idee wat ik verkeerd doe (ga ik nu uitzoeken), ik krijg alleen engelse subs binnen ..
niets verkeerd. een run op 5-12 met verkeerde instelling had roet in het eten gegooid.
Paar series nog met geen id. maar purrffect .. toch nog een aantal series erbij met subs
(ongeveer 112 series staan er in mijn folder met bij sommige series 1 of meerdere seizoenen)
zeroday wijzigde dit bericht op 20-12-2011 om 18:25, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Rizzoli And Isles
Melissa And Joey
Charlies Angels 2011
Up All Night 2011
Femme Fatales
Love In The Wild
Free Agents Us
Hawaii Five 0 2010
Merlin 2008
Shameless Us
Prime Suspect Us
Harrys Law
Man Up
Missende id's ..
|
|
|
Quote:
zeroday schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:29:
Rizzoli And Isles
Melissa And Joey
Charlies Angels 2011
Up All Night 2011
Femme Fatales
Love In The Wild
Free Agents Us
Hawaii Five 0 2010
Merlin 2008
Shameless Us
Prime Suspect Us
Harrys Law
Man Up
Missende id's .. |
Allemaal toegevoegd behalve onderstaande:
Up All Night 2011 (wat is het id?)
Love In The Wild (is die er wel op bierdopje?)
En weer bedankt voor het testen en reporten van missende ID's!
<removed>
|
|
|
Up all night ga ik even voor je kijken: dat is bierdopje ID: 15261
Love in the Wild: was een leuke dating serie in het oerwoud, volgens mij inderdaad niet aanwezig .. (volgens mij was ik een van de weinigen die um in nederland heeft gekeken uberhaubt <grin>
ik heb net weer een hg pull / update gedaan dus ik ga um effe runnen.
|
|
|
Oke, up all night zit er ook weer in (in de volgende commit, binnen 2-3 dagen).
Je weet dat je trouwens zelf ook namemappings kan maken in je settings file he? Mocht je er weer tegen aanlopen dat 1tje niet werkt (en je wilt toch de subtitles) dan kan je die zelf toevoegen.
<removed>
|
|
|
Yep, ik weet dat je zelf namemappings kan maken, maar ik post ze toch even hier zodat anderen het niet hoeven te doen ;-)
Hier nog 2 .. (de eerste stata volgens mij ook niet op bierdopje, is ook een soort van documentaire serie (kijk ik niet, maar staat nog op mijn nas)
2011-12-22 19:50:23,499 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Paranormal Witness
2011-12-22 19:51:12,798 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Last Man Standing Us
en de laatste is ID 15201
|
|
|
misschien dat er hier een scripter in de zaal zit?
ik kan nu twitteren vanuit de AutoSubService.log
ziehttp://www.twitter.com/usenetdownloads en je ziet een hele berg met tweets zojuist langs gekomen met ondertitels.
Ik heb een grep gedaan
grep "downloadSubs: DOWNLOADED:" /usr/local/src/auto-sub/AutoSubService.log | cut -f5,6,7,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 -d ' ' >>test.txt
echter dit bovenstaande is ruk (blame me).
van daaruit roep ik dan een bestaand PHP scriptje aan die de regels in test.txt gaat tweeten en terug zet met een spatie tussen downloadsSubs en Downloaded, hieraan kan het script zien of de regel al getweet is ja dan te nee.
Hier heb ik twee problemen: ik moet elke keer de autosubservice.log trimmen want ik wil niet hebben dat subs dubbel getweet worden
daarnaast blijft het script doordraaien, dus de vraag is of het script niet over de rode gaat als de logfile geforceerd verwijderd wordt (en of deze dan wel weer aangemaakt wordt)
tweede is dat ik bijv.
downloadSubs DOWNLOADED /media/usenet/TV/Off the Map - S01E06 - 720p HDTV X264-CTU.srt
Eigenlijk dit wil zien
Downloading sub: /media/usenet/TV/Off the Map - S01E06 - 720p HDTV X264-CTU.srt
Die /media/usenet/TV/ wordt door het php script verwijderd via een functie
$Line = preg_replace('/\/.*\//', '', $Line);
Op zich (als dit werkt) kan ik hier wel een shell scriptje voor maken die in een crontab gaat tweeten...
iemand die het interessant vind om voor dit mooie script een tweet scriptje te vervolmaken? (bin/bash/shell + php)
|
|
|
Een feature die ik een tijd geleden met de andere dev heb besproken is postprocessing. Die feature ontwikkelingen kost niet veel tijd, maar geeft jouw exact de informatie die je nodig hebt. Zodra AutoDev een subtitle gedownload heeft kan hij een linux (of windows) commando aanroepen met 2 argumenten.
1. De gedownloade subtitle
2. Voor welke file
Ik zal eens kijken of ik vandaag genoeg tijd heb om de feature af te maken
<removed>
|
|
|
ik hoef alleen maar een textfile te krijgen waarin de downloaded subs staan en deze file moet dan elke keer bijv. opnieuw aangemaakt worden
Ik weet nu dat ik vanuit de log en een grep kan tweeten
grep "downloadSubs: DOWNLOADED:" AutoSubService.log | nawk -F"[/]" '{print "Downloading sub:", $7,$9,$10,$11,$12,$13}' > tweet.txt
dit lijkt goed te gaan.
Heb nu de service draaien, de logfile is removed, ik heb een sub verwijderd van de NAS en ik wacht op de re-check om te zien of de logfile weer aangemaakt wordt
(dat lijkt niet goed te gaan, ik mag niet met mijn vingers aan de logfile komen).
dus inderdaad: iets die frisse subs kan scheiden van al het andere zorgt niet voor duplicate tweets
zeroday wijzigde dit bericht op 24-12-2011 om 10:10, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:56:
EDIT!: Voor alle waaghalsen onder ons. In de reposity is update te vinden waarmee er beter matches gemaakt worden d.m.v. het process wat hier boven beschreven staat. Bij mij eigen NAS (circa 2500 afleveringen) zorgde dit voor geen problemen, zelf een enorme verbetering. Voor circa 20 afleveringen heeft AutoSub nu wel een match gevonden die ook nog goedlopen! Graag hoor ik jullie feadback hierover. |
Ik heb dit vandaag in mijn autosub egzet en ben er erg blij mee!
Ik had 22 afleveringen waar nu wel een juiste match voor gevonden werd. Daarnaast is het gewoon een slim, goed en toch simpel systeem.
Thanks!
brennusje wijzigde dit bericht op 26-12-2011 om 16:03, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Allereerst super bedankt voor dit mooie script! Keep up the good work!!!
Wellicht een domme vraag, maar wanneer ik het volgende commando uitvoer op mijn Synology:
nohup /usr/local/python26/bin/python /volume1/scripts/autosubs/AutoSub.py &
Dan lijkt het script super te werken, maar wanneer er dan nieuwe episodes zijn gedownload, wordt niet automatisch de nieuwe sub gedwonload, terwijl deze wel beschikbaar zijn op Bierdopje. (ik heb API ingesteld in Bierdopje.py)
Als ik kijk naar de Modify Date van: AutoSubService.log zie ik dat het script nog netjes loopt. Wordt elke 5 minuten bijgewerkt.
Ook als ik via SSH kijk via commando: PS, zie ik:
9154 root 15400 S /usr/local/python26/bin/python /volume1/scripts/autosubs/AutoSub.py
Alles lijkt dus netjes te lopen, maar er worden geen nieuwe subs gedownload ..... Wat doe ik verkeerd?
Nog een andere vraag: Blijft dit script lopen wanneer ik mijn Synology herstart, of moet ik het commando dan opnieuw uitvoeren?
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Wanneer ik aanvullende info moet geven, verneem ik dat ook graag.
StephanvP wijzigde dit bericht op 07-01-2012 om 13:04, totaal 5 keer bewerkt
|
|
|
Anders misschien elk uur aftrappen met een cronjob? Idee?
#minute hour mday month wday who command
0 * * * * root /usr/local/python26/bin/python /volume1/scripts/autosubs/AutoSub.py
|
|
|
@StephanvP Autosub scanned elke 5 minuten de RSS feed af, vandaar dat je de log file ziet veranderen. Echter elke 8 uur doet hij een volledige scan. Je hoeft dus geen cronjob te doen.
Gewoon wachten en de subtitles (als je uit zijn natuurlijk ) komen vanzelf binnen. Mocht het toch niet werken, graag een voorbeeld aanleveren (naam van bestaand) dan kunnen we het testen waarom hij het niet doet.
<removed>
|
|
|
Thanks voor je antwoord zyronix! Draait het script na een reboot van de NAS nog steeds, of moet ik het nohup commando dan weer uitvoeren? Zo niet:
Hoe kan ik dit script automatisch laten starten als de synology herstart?
Thanks voor je antwoord alvast.....
|
|
|
Thanks voor je antwoord zyronix! Draait het script na een reboot van de NAS nog steeds, of moet ik het nohup commando dan weer uitvoeren? Zo niet:
Hoe kan ik dit script automatisch laten starten als de synology herstart?
Thanks voor je antwoord alvast.....
|
|
|
foutje
|
|
|
Als jij het script automatisch wilt laten uitvoeren na een herstart zal je moeten kijken hoe de synology dat aanpakt
ik heb een commando in /etc/rc.local neergezet om hem te starten.
rc.local wordt automatisch uitgevoerd bij een 'herstart' van mijn plugdevice.
(tijdelijk buiten gebruik omdat auto-sub voor mij een 'notificatie' moet meegeven om hem heerlijk te kunnen gaan gebruiken. (Ik kijk te veel tv series om te kunnen weten welke een nieuwe sub heeft, en elke keer gokken of in de folder kijken wil ik niet).
dus ik gebruik 2 scriptjes..
crontab is niet handig omdat het script blijft draaien als een proces.
|
|
|
Jongens ik heb het uitgebreid getest de afgelopen weken en ik moet zeggen dat t perfect werkt!
T zou alleen mooi zijn als ik ook een notificatie via growl zou krijgen als hij een nieuwe sub heeft gesnatched. Is dit heel veel werk/moeite om dit in te bouwen?
en heeft iemand nog tips om het zo te krijgen dat hij een aflevering in Plex alleen laat zien als hij een ondertiteling heeft?
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|