Geachte redactie,

Onderstaande post heb ik eerder geplaatst in het Developers-forum. Wegens een gebrek aan reacties probeer ik het hier opnieuw. Ik hoop dat iemand bereid is het aan te passen.

Ik ben geen developer maar een xbmc-gebruiker die al zijn series met ondertiteling kijkt. Ik merk op dat de subtitle-addon van xbmc van bepaalde series nooit subtitles kan vinden bij Bierdopje, terwijl ik ze daar zelf (met een browser) wel kan vinden. Na enig spitten in de source van de addon lijkt te komen doordat de api van Bierdopje nogal strikt is wat betreft leestekens. Ik heb twee voorbeelden:

Voorbeeld 1: Grey's Anatomy
Deze serie wordt zonder apostrof niet door de api gevonden. De released files hebben (meestal?) geen apostrof in de naam, dus een de bestandsnaam van een aflevering ziet er typisch uit zoals dit: greys.anatomy.s09e05.720p.hdtv.x264-dimension.mkv
De api-call die de subtitle-plugin vervolgens doet, is:
GET /[APIKEY]/GetShowByName/greys+anatomy HTTP/1.1
(de rest van het http-request is niet van belang en laat ik achterwege)
Dit resulteert in een response met status false.
Als ik echter een apostrof invoeg en de volgende call doe:
GET /[APIKEY]/GetShowByName/grey's+anatomy HTTP/1.1
of zelfs:
GET /[APIKEY]/GetShowByName/grey%27s+anatomy HTTP/1.1
dan krijg ik wel een response met status true (en showid 3733)

Voorbeeld 2: Hawaii Five-0
Deze serie wordt zonder het verbindingsstreepje niet door de api gevonden. Een released file heet bijv. hawaii.five-0.s03e05.720p.hdtv.x264-dimension.mkv (*) . De title die xbmc doorgeeft aan de subtitle-addon is "hawaii file 0" (bevestigd mbv debug-log), dus daar gaat de addon naar op zoek:
GET /[APIKEY]/GetShowByName/hawaii+five+0 HTTP/1.1
wordt echter niet gevonden. Maar met het streepje tussen five en 0 erbij:
GET /[APIKEY]/GetShowByName/hawaii+five-0 HTTP/1.1
wordt de serie wel gevonden (showid 14211).

Nu komt mijn eigenlijke verzoek:
Zou de api minder strikt kunnen worden en leestekens in show requests by name op zo'n manier kunnen negeren dat het niet meer uitmaakt of ze nu wel of niet gegeven worden? M.a.w. kan de api bij alle hierboven genoemde requests de bedoelde serie teruggeven?

Met vriendelijke groet,
Robert

(*) Mensen die de serie Hawaii Five-0 volgen zullen misschien opmerken dat de releases ook nog "2010" in de bestandsnaam hebben, dus hawaii.five-0.2010.s03e05.720p.hdtv.x264-dimension.mkv . Maar omdat de api de serie dan helemaal niet meer kan vinden, lijkt mij dat ongerelateerd aan dit leesteken-probleem.